söndag 3 april 2011

Another feelgood movie

Sitter i soffan med E och tittar på Sömnlös i Seattle.
Det om någon är väl en riktig "Må bra film". Kan behövas för jag har haft en riktig usel dag. Egentligen har den inte varit så dålig det är bara jag som varit på lite sådär halvkonstigt humör. Har haft lite sådär söndagsångest fast jag inte ska jobba imorgon. Jag är en riktig vädertjej, inte som i chick väderbrutta på tv utan en sådan som blir enormt påverkad av vädret. Idag har det kanske inte varit det poppigaste vädret så det har så klart förstärkt min semideppighet.
Då är det skönt med en film som denna som piggar upp och så lite gos med E så känns det ganska bra ändå.
A är också mysig men han sover nu och har spytt ner mig så mycket idag så nu är E min favorit.
Men självklart älskar jag A lika mycket fast han spyr ner mig i tid och otid.


Jag gillar speciellt att det ser ut som att jag har Morgan Alling
frisyr. Dvs. extremt tunnhårig mitt på skallen.
Jag har en annan sak jag måste ta upp med er. Jag såg det just i filmen och har tänkt på det många gånger förut. Varför köper alltid alla par i amerikanska filmer porslin så fort de ska gifta sig.
Måste man ha nytt porslin bara för att man ska gänga sig, har de inget porslin innan eller är det bara dating porslin och sedan är det förlovningsporslin och så köper man nytt porslin när man gifter sig.
Vad är poängen?!

Om någon vet får ni gärna berätta, inte för att det har någon betydelse men jag kan lägga det till listan över onödigt vetande i såfall. Jag är ganska nyfiken, det vore kul att veta också om det bara är på film eller om det går till så i verkligheten också.

Nä nu är det dags för det superromatiska slutet så nu måste jag rikta blicken åt ett annat håll.

Tjingeling!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar