onsdag 20 april 2011

I kväll händer det

I kväll är det min kväll, bara min.
Jag har köpt godis i mängder som jag ska vräka i mig tills jag hamnar i sockerkoma.
Detta ska jag göra i soffan, liggandes och jag ska vila ögonen på teven hela kvällen.
Mitt schema lyder som följer

19:30 Halv åtta hos mig.. Ett program som jag har snöat in på helt, fråga mig inte varför.
20:00 FINAL i Sveriges Mästerkock! Heja Louise!!
21:00 Grey´s Anatomy, jag blir tårögd bara jag tänker på det, detta underbara program.
21:55 Off The Map som också blivit något av en favorit...

Tanken är att blandningen av socker och spänning skall försätta mig i ett slags eufori som håller i sig ända till slutvinjetten på Off the map.

Det gäller att vara observant bara för gränsen mellan euforisk och illamående är hårfin och det hänger på mängden godis vilken sida jag kommer hamna på. Tyvärr har jag en tendens att luta över åt illamående men jag ska försöka hålla mig på rätt sida idag.

Det som eventuellt kan spräcka tidsschemat är om E inte vill lägga sig i tid. Han har varit lite svårsövd de senaste dagarna trots att han har varit väldigt trött. Jag tror att det är en kombo av de ljusa kvällarna och saknaden av Pappa. Dock har jag några ess i rockärmen där.
1. Hans kusiner kommer på besök så han kommer troligen vara väldigt trött i kväll.
2. Halv åtta hos mig och Mästerkocken går på samma kanal så jag kan pausa, för jag har 4 reklampauser på sammanlagt ca. 20-25 minuter skulle jag tippa, att hoppa över. Alltså räcker det om E är i säng till 19:50 så kommer jag ändå att hinna se allt och slå om till klockan 21:00 då Grey´s tar vid.
Men jag har planerat in i minsta detalj så det finns fler planer om läggningen inte går som den ska.
Jag kan spela in Grey´s och Off the Map för även där har jag minst 6 reklampauser att spola över.
Så jag kan förhala allt ca. en halvtimme till och ändå vara färdigtittad klockan 23:00.
Hallelulja för den inspelningsbara tv-mottagaren (eller vad det nu heter).
Summan av kardemumman är att jag har ända till 20:20 att få E i säng och ändå hålla mig till planen.

Funkar inte det får han helt enkelt titta med mig, det är ganska mysigt det med. Men bara en liten stund för annars sabbar han sockerintaget, jag kan ju inte börja jobba på sockerkomat förrän E sover lyckligt ovetandes i sin säng.

Detta är min kväll gott folk och kom ihåg, ring inte mig, jag ringer er!






2 kommentarer:

  1. perfekt kväll!! Onsdagar är min tv-kväll också. Dock har jag inte inhandlat något godis.. men det lät inte helt dumt så jag får nog ta en sväng till affären sen =) // Johanna

    SvaraRadera
  2. Godiset var gott men jag mår ganska illa nu. Att jag aldrig lär mig. Fy bubblan vilken Cliffhanger det var på Off the Map, jag gillar inte sådana.

    SvaraRadera