fredag 29 april 2011

Stackars kvinna

Är det någon journalist som någonsin tänkt tanken att Kronprinsessan Victoria och Prins Daniel kan vara ett av många par som kanske inte har så lätt för att bli gravida.
Det finns väl ingen kunglig försäkring för ofrivillig barnlöshet så vitt jag vet.

Om det nu är så att det kan finnas en psykologisk spärr som kickar in och gör att det är svårt att bli gravid (vilket inte jag hört några vetenskapliga belägg för men det betyder ju inte att det inte är sant för det) är väl Kronprinsessparet några som ligger i riskzonen för det. Kan det bli mer pressande än att ett helt lands befolkning bara väntar på den putande magen och pressen analyserar varenda klänning hon har på sig i hopp om att den ska avslöja något.
Herregud de har ju snart varit gifta i ett helt år och man är ju faktiskt bara gravid i nio månader.....

Nu när Prins William också fått sin Kate så börjar det säkert en tävling sinsemellan länderna om vem som får uppleva babylyckan först.

Victoria och Daniel har mina symnpatier hur det än ligger till. De må vara Sveriges Kronprinsesspar men de är faktiskt man och kvinna och lika mänskliga som resten av oss.



En nisse på TV 4 tyckte att den här klänningen som Kronprinsessan bär på det Engelska bröllopet idag bäddade för att spekulera om hon inte är gravid i alla fall.
Min teori är att han aldrig sett en gravid kvinna eller ens har varit i närheten av en gravid kvinna. Han behöver nya glasögon och lära sig ett och annat om finess.
Som Tarras Wahlberg sa "Om hon var gravid skulle hon inte valt den klänningen".
Det är min åsikt också, det där är inte en klänning man väljer att ta på sig om man försöker hemlighålla en graviditet och så smal som hon är så skulle inte jag gå fram och fråga när det är dags för nedsläpp.
Det skulle jag iof inte våga göra ens om en kvinna står med ena foten i förlossningssalen för hujeda mig vad pinsamt om man har fel.

Nä BACK OFF säger jag, låt stackarna vara i fred från spekulationer om barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar