fredag 1 april 2011

Vem ska man Tro på, Tro på, Tro på när......

Tro på när allt är så här......

Idag är det inte bara en vanlig första dag i en månad, det är Första april.

Hur ska man en dag som denna veta vad som är sant eller inte.
Hela dagen kommer alla gå runt och misstänka varandra och undra.
Jag ringde till ett företag för att jag hade frågor om en inbetalning, hur kan jag nu vara säker på att hon gav mig rätt svar. Hur kan jag veta att hon inte sitter dubbelvikt på sin stol och vrålar April, april din dumma sill jag kan lura dig vart jag vill, och så betalar jag in fel. Det är inte troligt men vem vet egentligen en dag som denna.
På tal om stol förresten, kolla in DETTA
Känns inte så trovärdigt va, eller gör det, vem vet? SANT eller FALSKT, vad tror du?

DETTA låter ju som ett riktigt skämt men eftersom att det är Ryanair så är det med största sannolikhet sant. Med alla deras olika påslag och avgifter för att till och med få gå på toaletten så är det nog billigare, för att inte tala om bekvämare att flyga med något av de andra bolagen.

Den här är riktigt bra, tycker i alla fall jag och det säger jag inte bara för att jag jobbar där.

Kopierat från Facebook Skandia Bank & Försäkring

Vill du få dubbel lön? Vi funderar på att lansera ett nytt konto som vi kallar för Lönekonto Chans. Det innebär att du som sätter in din lön på kontot har chansen att dubbla din lön, om du har rätt slutsiffra på kontonumret vid en månatlig dragning. Har du fel slutsiffra får du istället klara dig på halva lönen. Det här är faktiskt det första kontot i sitt slag i världen! Vad tycker du? Låter det intressant?

Vad säger ni låter det intressant, och låter det trovärdigt?
Statistiskt är det störst chans att förlora halva sin lön så jag skulle nog inte hoppa på det men så är jag ju bara gymnasieekonom i botten.

Jag har scannat runt lite men inte hittat så många skämt som jag trodde att jag skulle hitta. Det finns ju tidningar som avslöjar skämten och det är ju lite trist kan jag tycka när klockan bara är 09:25 och det är många timmar kvar på denna April Fools Day.

Kom ihåg gott folk lita inte på någon......


1 kommentar:

  1. Hmmm...ja, det är väl, typ, första året som jag INTE går på Katrineholms kurirens april-skämt! Annars brukar jag gå månader efter och ta upp den tragisk-komiska händelse de tagit upp och alla står och viker sig av skratt att jag inte fattat april-skämtet.... :s. // Faster Mangs

    SvaraRadera