söndag 10 april 2011

Solens strålar blänker på taken... Endast mamma är vaken....

Vi hade planer på att valla barnen till parken idag men jag kom på att det var ett utmärkte tillfälle för mig att få vara home alone så jag skickade iväg M själv med kidsen.
När de hade gått lade jag mig i soffan och gjorde absolut ingenting alls....... Till det att telefonen ringde en kvart senare. Det var M som ringde - Klä på dig nu och kom hit, det är jättemycket folk här och superfint väder............ Mitt svar lät ungefär så här, Nä det vill jag inte........., okej, vi får se men jag tror inte det.
Det tog inte särskilt lång tid efter det att jag lagt på luren innan det dåliga samvetet kickade in. Det går ju inte att vara inne när det är så fint väder. Sagt och gjort så fixade jag lite kaffe, snörde på Conversen, satte glajjorna på skallen och gick ut. Jag insåg ganska snabbt att han hade överdrivit en liten smula när han sa att det var superfint väder. Soligt, Ja, hyfsat varmt i lä, Ja. Blåsigt, Oh JA vilket gjorde det lite kylslaget mellan varven men ändå helt okej.

E lekte med sin kompis W och var hur nöjd som helst, A tog en liten tupplur och var rätt nöjd han med. Jag fick tjattra med J så jag var nöjd jag med. M och den andra J kastade boll med grabbarna så jag tror även de var ganska nöjda. Det var en trevlig stund i parken helt enkelt och jag var rätt nöjd att jag gick ut och fick lite frisk luft.

Nu börjar lugnet lägga sig här hemma, M sover, E sover och jag tror att A snart sover. Jag hoppas på det i alla fall för då ska jag också ta en liten lur har jag tänkt mig. Vi började med att lägga oss alla i vår säng men A blev ganska snabbt förvisad till sin egen säng för han levde rövare för mycket, rullade runt och jollrade och sparkade. Efter ett litet tag gick även E för han ville hellre ligga i sin säng, han gillar den bättre helt enkelt. Jag har inte lagt mig ännu för jag vill att A ska somna först så M ligger själv i sängen och snarkar, så jag kommer troligen lägga mig på soffan i stället.

Nu hör jag inget från A´s rum så nu tänker jag också lägga mig och sussa lite. Det finns inget skönare än en tupplur en dåsig söndag efter det att man har varit ute i friska luften.


Solens strålar blänker på taken.... Endast mamma är vaken........ en pytte, pytte liten stund till....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar