söndag 10 april 2011

Min och E´s hemlighet

Som jag skrev igår så vaknade A tidigt. Jag ignorerade han ett tag men fick till slut gå upp och hämta han för han jollrade så högt att jag var rädd att han skulle väcka E. Det är inte så lätt att väcka E iof men för säkerhetsskull. Dessutom misstänkte jag att han hade en present i blöjan till mig, och så rätt jag hade.
Känner man sina barn eller vad?

Efter en tallrik gröt vek han ner sig igen och nu sover han sött. I lagom tid till att E vaknade så nu sitter vi och tittar på Musses klubbhus och äter frukost i soffan.
Vi äter bara frukost i soffan när M inte ser. Det är inte riktigt M´s stil att käka i soffan, mer min och E´s. Det är vår lilla hemlighet.

Nu ska jag hämta en yoghurt till E. Den kommer jag att ha kontroll över för där går även min gräns.
Vi kommer leka E´s favoritlek när det kommer till matlekar, faktiskt den enda matleken som existerar här hemma när jag tänker efter. Jag lovade mig själv att aldrig börja med sådant men det funkar när E matvägrar så då får det bli så. Den är också bra att ta till när man vill undvika yoghurtspill på soffan.
Jag matar och E talar om vilken bil det är som ska köra in i garaget........

Ha en härlig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar