onsdag 27 april 2011

Mina tankars fristad

Jag har kommit på att duschen är mitt tankekontor. I duschen planerar jag E´s kalas, vad jag ska köpa för sommarkläder till barnen eller vad jag själv ska ha på mig när jag ska på bröllop om en månad.
Eller så går jag igenom allt jag måste hinna med hemma när A sover, eller vad som ska fixas till i kväll när farmor och farfar kommer för att ta hand om barnen. Jag funderar också på hur det kommer att gå på bostadsrättsföreningens stämma i kväll, kommer det att röstas för att vi får glasa in balkongen.

Detta resulterar dock i att själva duschandet kommer i skymundan. Jag kommer på mig själv att stå med balsam i handen när jag inte har sköljt ur schampot ur håret ännu. Idag kom jag på mig själv stå med balsamflaskan i handen för att i nästa sekund komma på att jag redan haft balsam i håret, eller har jag verkligen det?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar