lördag 16 april 2011

Fler sköna kommentarer

Jag vet inte vad det är men E är världens skönaste, coolaste och underbaraste unge just nu.
Den ena sköna kommentaren avlöser den andra.

" Jag vill ha en hund, jag tycker så mycket om hundar" Det kommer iof aldrig att hända men det är en gullig kommentar och jag har aldrig hört han säga något om hundar förut.

Vi skulle åka och handla och jag hittade inte min plånbok vilket gjorde mig lätt nervös.
" Mamma, jag vet att jag älskar dig mycket" När man får en sådan kommentar känns en borttappad plånbok ganska futtig. Plånboken, den hittade jag i bilen. Det är jag i ett nötskal.

Vi sitter i soffan och tittar på Tv, " Mamma, ska du krama mig?" det är E's sätt att säga att han vill att man ska göra något, han ställer det som en fråga. Hur som helst så fick han en kram och då sa han med glimten i ögat och en busig uppsyn " Meeen Maammaa" (som om jag hade kramat han framför alla kompisar och han tyckte det var jättepinsamt) och började skratta jättemycket.

Jag hjälpte han på med pyjamasen och råkade riva han lite lätt på benet varpå jag sa "förlåt älskling det var inte meningen att riva dig". Han låg på soffan och tittade bara upp lite lätt
" mamma, det är absolut ingen fara".

När Team Lisa åker ur körslaget kommer följande information från E
E:" Bea slutar på min avdelning"
Jag: Va! Ska hon, vad ska hon göra då?
E: "Hon ska jobba med de små barnen."
Jag: vad tråkigt!
E: "Det är jättetråkigt att Bea slutar på min avdelning."

Jag vet ju inte om det är sant men han var extremt tydlig. Det är dock en annan pedagog som ganska nyligen har bytt avdelning på precis det här sättet så det kan vara så att han blandar ihop det. Jag hoppas att han gör det för slutar Bea också blir jag lite lätt trött på dagis igen.

Jag vet att det har kommit fler kommentare jag kommer bara inte i håg dem just nu. Han är verkligen inne i ett härligt flow just nu. Lite lillgammal och tar saker och ting på allra största allvar. Vi får se vad jag tycker på torsdag kväll.

Lägg märke till det fina halsbandet E gjorde till mig :-)


Hur härliga de än är båda två så ligger de i sina sängar nu och det är faktiskt ganska skönt att få lite egen tid också. Den tiden ska jag tillbringa i soffan och titta på den roliga feelgood filmen 27 dresses.

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar