onsdag 20 april 2011

Räddaren i nöden

Klockan är 23:33 och jag tänkte avsluta den här tv kvällen med att boka båtbiljetter till Gotland. Vi är som vanligt ute i sista sekunden, det är rykande åtgång på de där biljetterna.
Självklart börjar bokningssystemet att strula så jag måste backa tillbaka för att se vad jag gjort för fel, inget visade det sig för när jag gjorde om fungerade det.
Det som var fel var att jag råkade ange M som kvinna, vilket jag ändrade på en gång men det fattade inte systemet. Systemet bad mig fylla i ett personnummer som var korrekt med den bokade biljetten.
Seriöst hur korkat är inte det felmeddelandet, hur ska man kunna fatta. Speciellt när det inte ens var felskrivet, jag hade ju ändrat för sjutton gubbar, bara det att systemet inte hade fattat det. Det är väl knappast mitt fel. En annan sak som stör mig som attan är hur sjukt dyrt det är att åka boskapstransport till Gotland. Lite konkurrens på den marknaden skulle inte sitta fel kan jag känna.
Men biljetterna är bokade i alla fall och det blev med hytt, både dit och hem. För kupé är väl samma sak som hytt, eller?!
Jo men så måste det vara, biljetterna var dyrare och det fanns inget annat alternativ som skulle kunna stämma överrens med en hytt. Nu blev jag lite sur igen, varför kallar de inte saker för sitt rätta namn.
Jag har i alla fall fått lära mig att på en båt heter det hytt, och kupé hör hemma på tåg.
En sak till, när jag skulle fylla i att vi reser med bil frågar de om längden på bilen, var kom den i från?!
Personbil längre än 6 meter, personbil mindre än 6 meter. Hur faan ska jag kunna veta det, det är en Renault och den är vit. Tur att det finns google säger jag bara.....



till Destination Gotland säger jag bara, SKÄRP TILL ER OCH FIXA ETT BÄTTRE SYSTEM, och lite bättre priser med för den delen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar