måndag 25 april 2011

Har jag en gåva?

Vi har precis tittat på en Maria Wern film. För er som inte känner till dessa så är det Svensk kriminalhistoria som utspelar sig på Gotland. Baserat på böcker skrivna av Anna Jansson.

Tio minuter in i filmen säger jag vem mördaren är. Jag kan inte säga varför det är så jag bara vet.
Under filmens gång tvivlar jag någon gång på min teori men i slutändan var jag säker, med all rätt för visst var det som jag sa.
Det är en gåva jag har, det är inte första gången detta händer mig.
Det bara kommer till mig, en röst i mitt huvud som säger, där, där Anna har du mördaren.
M tycker jag är astråkig för att jag så ofta har rätt.

Jag kanske borde ha blivit Polis. OM jag hade blivit det så kanske jag inte hade haft en sådan skräck för poliser. Jag har verkligen det, hur märkligt som helst. Det känns ganska ogrundat också för den delen. Eller är det kanske inte det?! Vem vet jag kanske var värsta boven i ett tidigare liv.

Maria Wern, hon skulle behöva mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar