måndag 11 april 2011

Dagens rätt

Jag har precis avslutat en lunch bestående av de två P:na, Pizza och Potatisgratäng.
Mmmm vilken kombo va, inte fy skam det inte.
Faktum är att det var helt okej, det mättade och jag håller mig till planen.
Jag måste bli bättre på att äta lunch och jag måste bli bättre på att äta upp mat som vi har hemma.
Ja det gäller ju inte bara mig förstås men det blir mycket rester som vilar på mitt ansvar eftersom att jag är hemma på dagarna och M vet att jag inte äter om det inte finns färdigt.
Det var ju inte den hälsosammaste lunchen dock men eftersom att jag ska skaka mina lurviga på ett Zumbapass i kväll så får det väl vara okej för denna gång.

När det kommer till mat skulle vi kunna vara värst i Sverige på att handla, i alla fall jag.
Jag handlar saker som vi redan har hemma för att jag inte har koll på att det finns, jag handlar saker som jag tror att vi behöver fast vi inte gör det. Jag kollar aldrig extrapriser i tidningarna som kommer hem men springer jag på något i affären så handlar jag och det med råge för att det är så "billigt".
I själva verket har jag handlat något som jag inte ska ha egentligen och det till det rabatterade priset av typ två spänn billigare än ordinarie pris och eftersom att jag inte skulle ha varan egentligen har jag bara förlorat på det. Kanske inte alltid, ibland kanske jag vinner ett kilo eller två på höfterna för att det var "Köp två Marabou 200 gr choklad".
Allt detta för en megastor skylt där det står Extrapris eller Erbjudande, snacka om att vara lurad.
Eftersom att vi handlar en massa onödigt också så kastar vi en massa som inte blir uppätet och det känns inte helt ekonomiskt eller rätt heller för den delen.
Så med det sagt ska det nu bli ändring hos oss, när vi handlar handlar vi det vi ska och inget annat.
Denna vecka har vi matkasse och bör alltså inte handla något annat än barnmat, blöjor och en och annan mjölk.
Det ska bli intressant att se om det går att lära gamla hundar att sitta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar