lördag 16 april 2011

Kalv på grönbete

Jag hade en liten svag förhoppning om att grabbarna grus skulle ta en liten sovmorgon idag med tanke på gårdagens aktiviteter, sova ikapp lite. Det var dumt av mig att tro det. Elias vaknade 06:20 varpå jag vänligt men bestämt talade om att det inte är morgon så var så god och somna om inne hos mamma nu.
Det hade kanske funkat om inte lilla Krupp hade sabbat allt genom att börja jollra 10 minuter senare. Jag gick in och plockade upp han med ambitionen att även han skulle somna om inne hos mig. Så klart var det ett tvingande blöjbyte som måste genomföras först och då piggnade han till rejält. Gick in till vårt sovrum där E förvånansvärt nog låg kvar för att ge A lite mat, fortfarande med en liten, liten gnutta tro att få dem båda att somna om. Normalt sett vill jag nog påstå att jag har hyfsad verklighetsuppfattning men jag tror det var min trötthet som talade nu och ni vet ju att hoppet är det sista som lämnar människan.
Mitt hopp flög sin kos i samma ögonblick som E fällde kommentaren - "Mamma! Jag är helt vaken nu och behöver inte sova mer."

Det kändes lite osäkert med vädret på morgonkvisten men fram på förmiddagen sken solen upp och det blev jättehärligt. Vi gick en sväng till den vanliga parken som E kallar den. Det finns "Båtparken", "Mulle Meck-parken" och den "Vanliga parken".
Det tog ett tag att komma igång idag för jag tror att han blev lite besviken att det inte var någon kompis där. Parken ligger precis bredvid dagis så det är alltid massor av kompisar där på eftermiddagarna efter dagis.
När han väl hade kommit gång var det full fart som gällde.
Han är som en kalv på grönbete. Han springer och han leker, åker rutschkana och gungar, leker med sand och grus och rullar runt så han ser ut som en dammtrasa till slut.
Och han vill ALDRIG gå hem. Fast han var så trött att han nästan stupade ville han inte gå hem.

Nu ser han ut så här.......

Underbara unge  

Jag vill avsluta med att droppa två spontana kommentarer, fällda av E i parken idag.

"Mamma, jag saknar dig jättemycket"
"Maaammaaaa, jag går till Gamla Mormor nu"

De ger en gråa hår av många olika anledningar men jösses vad man älskar dem.
Barnen är det bästa som finns....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar