måndag 4 april 2011

Tröttmössa

Jag har varit helt urlakad idag, har bara legat och glott på film och jag somnade medan jag gjorde det.
A har också haft en riktig sova dag till min stora glädje.
När det var dags att hämta E hade solen tittat fram så det blev en härlig stund i parken också. Det var nog ganska bra med lite frisk luft för oss.

Jag har inte ens orkat skriva här fast det är bland det bästa jag vet så då fattar ni att jag varit trött.
Min hjärna är fortfarande lite luddig så det blir inte mycket vettigt här nu (som om det någonsin blir det).

Jag kan dock bjuda på en gosbild på min lilla älskling. Webkameran var hans grej, blev väldigt intresserad när han såg sig själv i skärmen.

Lilla Sprattel

När han har vaknat efter en tupplur brukar han oftast trycka igång sin spelmojäng så man hör att han är vaken. Sedan ligger han där och filosoferar för sig själv till det att man kommer in.
När han får syn på en blir han överlycklig och ler med hela ansiktet och så sprattlar han som en sådan där gubbe som har ett snöre mellan bena. 

En sådan här...... 


Hans lycka och leende går rakt in i hjärtat och det är bland det bästa jag vet nu, att hämta han efter en tupplur.
På tal om det så ska jag gå och väcka han nu. Får se om han visar samma lycka och glädje då, tror kanske inte det men vi riskerar att sabba hela kvällsrutinen snart så det är nog lika bra att gå och ta tjuren vid hornen.
Dessutom måste jag kolla så att inte min andra älskling har somnat i soffan, han är också väldigt trött idag så risken finns.

Tjingeling!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar