tisdag 19 april 2011

I dag

Har jag varit på jobbet för ytterligare ett möte med min chef.
Jag talade om att jag säger Nej tack!, jag räcker inte upp handen, jag stannar.
Han sa att det glädjer han, sanning eller lögn vet jag inte men det kändes bra för mitt självförtroende i alla fall.
Det brukar vara ärligt det han säger så jag är glad. Jag har ju haft en liten svacka i tron på mig själv så detta behövde jag.

På hemvägen tog jag en sväng förbi Solsidan och där blev jag kvar resten av eftermiddagen.
Helt ogenerat våldgästade jag Malin där hon satt med ansiktet mot solen och fick färg på lilla nosen.
Även Johanna var där och satt bekvämt tillbakalutad i solstolen.
Som sagt så blev jag kvar där tills det var dags att gå till Dagis.
E ville så gärna gå hem och leka hos William så vi fortsatte dit, och där var det full fart ända till vi var tvungna att gå hem för att jag hittade prickar på A.
Sjuksköterskorna (har jag nämt att det är så nice att känna medicinskt kunniga personer) tog sig en titt men det är lite för tidigt att avgöra om det är vattkoppor.
Jag ville inte chansa i alla fall så jag tog båda grabbarna och försvann upp till oss illa kvickt, det smittar ju så sabla lätt. Det verkar inte troligt att det är vattkoppor, jag tyckte tillochmed nu att de redan verkar försvinna.
Det är inte helt otroligt att det skulle kunna vara värmeutslag, jag har kanske en liten tendens att klä på barnen lite för mycket ibland, ganska ofta faktiskt och det var rätt varmt idag.
Vi får se imorgon helt enkelt.

Tack Malin och Johanna för att jag fick leka med er idag och tack Johanna för att du erbjöd dig att leverera sushi till mig. Även om jag för ovanlighetens skull var så där tråkigt förnuftig och käkade rester istället.
Jag uppskattar verkligen gesten, mycket snällt.

Sist men inte minst måste jag även idag leverera dagens snackis från E.. Vi fick en kalas inbjudan, så här ser den ut

"Mamma, är den från Nallepuh?"

Vi pratade lite om inbjudan, att den inte var från Nallepuh till exempel. Därefter följer detta:

Jag: Du fyller ju också år snart.
E: Jaa
Jag: Då får ju du ha ett kalas.
E: Jaaa
Jag: Och bjuda kompisar.
E: "Jaaa mamma, jag ska ha kalas, sluta tjata nu."
Jag: Total tystnad.......




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar