lördag 2 april 2011

Mmmm Mums vad gott det var

En riktigt härlig middag.
Barnen i säng och vi fick njuta helt på tu man hand.
Det sjuka är att jag saknar dem så in i bomben när de gått till sängs. Jag kan inte få nog av A som är mitt livs levande lilla gosedjur och E är så härlig med sina snusförnuftiga kommentarer i tid och otid.
Dock är det skönt att få njuta av en god middag i lugn och ro också faktiskt.
Jag frågade E på sena eftermiddagen om han ville ha laxbollar och makaroner. Nej svarade han. Då frågade jag - vad vill du ha då. Han tänkte både länge och väl för att sedan säga - Köttfärsås och makaroner.
Så fick det bli då, fram med köttfärs och så blev det köttfärsås till min lilla skatt.

Alla kändisbloggare lägger hela tiden ut bilder på sig själv och detta har jag anammat (för er som inte redan fattat det av alla bilder jag lägger ut hela tiden) som den proffsbloggarWannbie jag är.

M som ställde självutlösaren på för kort tid..

Shit va töntiga vi ser ut...

Gulle, gulle, gull!
I alla fall så var maten superdupergod. Oxfilé med Potatispuré med chevreost, vitlök och persilja samt en supergod sås gjord på rödvin, oxbuljong, kalvfond, scharlottenlök m.m. 


Dessert i form av tre sorters Mousse
Hallon, choklad och Mango/Passionsfrukt
Det slog mig just att det egentligen är fyra sorters mousse. Men hur ser man på det egentligen, Mango och Passionsfrukt är ju i samma. Nu slog det mig, tre sorters mousse med fyra smaker :-)
Det är inte så avancerat egentligen, bara det att det blev kvar sedan jag gjorde tårtan så då fick det bli dessert av det också.

Nu börjar klockan bli mycket och jag är faktiskt ganska trött. Dessutom kan jag inte förändra mitt beteende för mycket genom att gå och lägga mig för sent så nu säger jag.....

God Natt!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar