fredag 8 april 2011

Idag känns det bättre!

Tack vare en av mina underbara kollegor känner jag mig mycket bättre idag.
När jag nojjade som värst igår slängde jag iväg ett mail till en kollega för att fråga lite hur det är på jobbet, hur går tankarna vad tänker folk göra osv. osv.
Han svarade och redan då blev jag lugnare och så ringde han i går kväll och det var jättebra att få prata av sig med någon som om inte är i exakt samma situation som jag ändå står inför samma val. Dessutom är han på plats på jobbet och kan förmedla lite vad som händer där, som är en av sakerna jag missar när jag är hemma, och som oroade mig.

Jag tänker nu fatta mitt beslut, jag tänker stå fast vid det, jag tänker därefter släppa detta och jag tänker sluta tvivla på min kompetens. Nja kanske inte helt men jag tänker njuta av våren och resten av min föräldraledighet i alla fall. Jag tror att jag kommer vara ganska taggad att börja jobba när den dagen kommer.

Nu till något annat...
Solen skiner mina vänner och det är ju fantastiskt trevligt till skillnad mot den stormen som rasade igår.
Här i området verkar det har farit omkring saker lite hur som helst. Vårt överdrag till grillen för att bara nämna en. Det försvann så någon har kanske fått ett grillöverdrag extra precis lagom till säsongen drar igång. Jag hörde också om att någon sett en grill fara förbi, vet inte hur mycket sanning det ligger i det men jag tror det är sant och jag skulle kunna tro det med tanke på hur mycket det blåste. En annan fick en oönskad julgran på sin tomt. När jag tittade ut genom fönstret ut på parkeringen så var den en blå Wolksvagen Caddy som svajade som attan när vinden fick tag i den.
Hela tågtrafiken var väl mer eller mindre inställd så man kan väl säga att vädrets makter har en del att säga till om.
Men som sagt idag skiner solen och vi passar då på att......... stanna inne :-(
A är genomförkyld, han nyser och snorar och snörvlar stackarn. Han har ju varit förkyld tidigare men inte som detta. Nu är det första gången för rikligt med illgrönt snor, det är väl härligt... NOT.
Hinner väl lagom sprida sig inom familjen tills dess att M åker till LA om en vecka.

Så jag får passa på att städa istället vilket är ganska trist men jag måste ändå säga att jag är hellre inne och städar när det är fint väder än när det är dåligt väder. Det dåliga vädret gör mig bara trött och deppig medan det fina vädret gör mig pigg och glad och då städar jag bättre.
Jag ska också försöka få E att städa sitt rum, önska mig lycka till. Ibland går det hur lätt som helst och ibland inte så lätt. Han får så klart hjälp men jag vill att han ska vara med och städa.

Avslutar med en bild på min stora fina kille i sina nya Me & I sommarkläder...



Det är fredag och det är sol, njut lite ute för mig med och ha en härlig dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar