torsdag 26 maj 2011

Soc idag igen, eller vänta bvc var det ju

Idag var det E´s tur att granskas och det skötte han med bravur. Det enda han inte gillade var att behöva ta av sig byxorna för att vägas och jag led faktiskt med han. Jag såg att han tyckte det var förnedrande och det känns som en löjlig regel att ha.
Han svarade på alla frågor med en blick som sa att varför frågar du detta, tror du att jag är dum eller.
Han sparkade boll som man ska och hoppade på beställning.
Även jag hade svarat godkänt på de frågeformulär jag hade fått hemskickat och fått fylla i och ta med.
Jag antar att jag hade gjort det i alla fall eftersom att jag fick ta med han hem.
Jag kan inte låta bli att tycka att det är ett stelbent formulär som jag undrar hur mycket nytta det egentligen gör. Har man problem i familjen så skriver man väl inte det där, eller gör man?!

En fråga var vem som bestämmer vad barnet ska äta? Ehh, jag eller M eller förskolan eller ibland E själv.
Är inte den lite märklig så säg.

Jag vet att jag låter kritisk mot BVC så jag vill bara klargöra att jag gillar BVC och är glad att vi får så bra kontroller på våra barn. Jag kan bara tycka att det är lite stelbent ibland och en smula insnöat kanske.

Nu ska jag slänga mig i soffan en stund, jag har precis kommit hem efter en promenad.
Den tredje denna vecka, 1,5 mil i spåret. En klapp på axeln till mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar