söndag 22 maj 2011

Kalasdag II blev sjukdag :-(

Elias hade feber redan igår men vi hoppades att det skulle bli bättre och det blev det. På kvällen var han jättepigg. När jag skulle gå och lägga mig i går kväll tittade jag till han och då var han stekhet. Tog tempen och den låg på nära 40 grader. I med alvedon och vänta. Febern gick ner och jag kunde somna för att sedan vakna vid två och kolla till han, fortfarande kontroll på febern. Ställde klockan på fyra och tittade till igen, fortfarande under kontroll. Klockan fem vaknade E och kom in till oss och då var han stekhet igen. I med mer alvedon och en flaska välling så han kunde somna om igen. A vaknade vid halv sju men det tog M hand om. Efter ett tag somnade även A om och så sov hela familjen till klockan halv nio.
Sedan var det bara att meddela att dagens kalas är inställt.
Vi får hoppas att E blir bättre så vi kan ha ett litet minkalas efter dagis till veckan i stället.
Treårskontrollen i morgon får vi väl ställa in såvida han inte frisknar till väldigt fort.

Trist för E men vi får göra det bästa av situationen och kalas kommer han att få förr eller senare. Det lovar mamma.
Nu ska jag slå mig ner med min bok och lite tårta.

Chokladkärlek
Kladdig chokladbotten med vaniljpannacotta och chokladmousse.
Mmmmm 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar