tisdag 17 maj 2011

Det finns något som förenar oss



I all den här hetsen med vem som är den bästa mamman där det klankas ner till höger och vänster om ditten och datten glömmer vi bort att det är något som förenar oss.
Vi alla har levererat på något sätt, snitt eller originalvägen spelar inte så stor roll, vi har verkligen levererat något viktigt. Vi har alla delat samma upplevelse.
Jag brukar tänka på det när jag ser den lilla getingen. Den lilla getingen man får i babybagen på BB.
Alla sätter den i vagnen, eller jag tror att många gör det i alla fall. Den syns ofta, den dyker upp både här och där som ett tecken på att här ligger något värdefullt som har levererats.
Förutom att jag ser den ute på stan så dök den upp i ett blogginlägg från Calle Schulman, titta HÄR får ni se.
När jag ser den där getingen så brukar jag tänka att den där kvinnan och jag har något gemensamt. Man kan ju tycka annars att vagnen med barnet i är ett hyfsat tydligt tecken i sig, men det är inte samma sak.
Alla barn är olika, det finns mängder av olika vagnar och även om vagnen är likadan så är väskan någon annan eller en annan filt eller så. Det som är lika är getingen.
Känd eller okänd, är man mamma så har man levererat och det är lika för alla.

Mina tankar går till alla mammor som levererar i detta nu och till alla som levererat men ännu inte fått åka hem med sina underverk. Mina tankar går också till er pappor som står vi sidan om och kan inte göra något för att hjälpa mer än att vara ett stöd vilket är nog så viktigt. Jag tänker på de bebisar som kommer skrikandes till världen och de som får kämpa lite mer deras första tid. Jag tänker framförallt på er föräldrar som vakar över era nyfödda och tar en dag i sänder.

Tänk på det när ni ser den lilla getingen..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar