måndag 9 maj 2011

Det finns en första gång för allt

Jag har upplevt mitt första och vad jag hoppas sista migränanfall.
Jag har aldrig haft så ont i huvudet och det krävdes två alvedon och en Ipren samt mörkläggning och fosterställning för att jag skulle börja funka igen.
Illamåendet kom och gick och frossan likaså.
Jag hoppas att det var en kombo av för lite vätska och för mycket sol så att jag slipper liknande anfall igen för det var inte roligt.


Annars har dagen varit bra i detta härliga väder. En tur till Bromma Blocks och lunch med bästa brudarna Johanna och Malin har stått på agendan tillsammans med lite latte och shopping förstås.

Nu börjar mammaledigheten att arta sig måste jag säga, det är ju faktiskt så här det ska vara.
Sol i sinnet, sol i minnet och sol i rimmet så är allt perfekt.
Nu hoppas jag bara att Malins lilla tittar ut här inom kort för jag är väldigt nyfiken på den lilla krabaten.

Och Malin, jag vet ju att du läser detta så jag säger igen, tveka inte att ringa när det är dags. Ring direkt när du känner att du behöver, oavsett tid på dygnet.



2 kommentarer:

  1. tack själv för idag! Men det där med migrän är inget vidare brukar få det med jämna mellan rum och det kan man gärna klara sig utan! En gång var jag tvungen att åka hem från en trevlig femkamp på Grönan på grund av ett ordentligt migränanfall och det var inte ölen ;) HOppas du har bättrat på dig och drick mycket vätska! hörs och syns imorgon som vanligt haha ;) Kram

    SvaraRadera
  2. Tack snälla Anna, känns så himla tryggt att veta att jag kan ringa till Er! Som sagt ni får mer än gärna ta över "stand by" på lördag :)

    Kram

    SvaraRadera