söndag 15 maj 2011

Close enough?




Nä jag vet inte det jag, vem kommer ihåg en trea. Jag är inget Saade fan och jag tycker sådär om låten, vet inte om det beror på att Ekorrgos sitter fastetsad i min hjärna och får originalet att likna en kopia.
Hur som helst så tycker jag ändå att det är ett bra och spektakulärt nummer. Spektakulärt på ett snyggt sätt inte galet cirkusnummer ala Moldavien. Alice i Underlandet möter Trolltyg i tomteskogen och vips har du ett gäng som mer än lovligt galet struttar runt och sjunger "Tur för dig" eller vad det nu var.
Ukraina och sandnumret var i en klass för sig. Låten var bra och sandtjejen var mer än bra. Jag fattar inte alls hur hon kan göra så. Nackdelen var väl att det tog mycket fokus från hon som sjöng.

Jag gillade Danmark, mycket bra.. och låten var också ganska bra faktiskt.

Irland var lite som två hormonstinna ekorrar på scen och det hade varit mycket bättre utan konstiga kläder och "Den där Mary" frilla. Kunde de inte haft det nummer som rullade bakom på den stora skärmen istället.

Grekland lät lite som kanon fast med två OLIKA låtar.

Vinnarna Azerbajdzjan var värdiga vinnare men jag stör mig på att Sverige ska ta en massa cred för låten. Visst var det många svenskar inblandade och det ska vi helt klart vara stolta över men när det stod klart att Saade var ute ur leken blev kommentatorerna maniska i sitt prat om att Azerbajdzan mer eller mindre var ett svenskt nummer. Det stod på löpet idag och på SVT´s hemsida.
Hallåå, jag tror inte Christer Björkman kommer att ha mer att göra nästa år än vad han har haft i år för tävlingen kommer vara i AZERBAJDZJAN inte i Sverige som det nära på låter som.

Jag tycker ändå att Saade var bra och trea är väl verkligen inte fy skam även om det är få som kommer att minnas det nästa år.

En sak bara Saade, VAD FAAAN ÄR DET MED LUVAN!! Har du boxarkomplex eller är du bara inte nöjd med frissan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar