lördag 14 maj 2011

Sverige gjorde 1991

Vann både Eurovison och VM guld i ishockey.

Jag minns inte hockeyn måste jag erkänna men jag minns löpsedlarna och jag minns Carola i Eurovision.
Vi satt i vår gillestuga och jag var så nervös, min pappa satt och hoppade och han är väl kanske inte Melodiestivalens största fan direkt. Däremot är han en tävlingsmänniska och det var ju minst sagt spännande.
Sverige och Frankrike slutade på samma poäng (146) men Sverige kammade hem segern tack vare fler tior än Frankrike. Båda länderna hade nämligen inte bara samma poäng utan lika många tolvor också.
Jag minns rubrikerna att den franska sångerskan tyckte Carola var snorkig som inte ville ta emot hennes gratulationer efter segern. Det är kanske inte så konstigt och utan att ha varit närvarande kan jag gissa att det blev lite rörigt, åtminstone såg det ut som att det var väldigt rörigt precis efter det stod klart att Sverige vunnit och Carola skulle upp på scenen igen.

Hur blir det denna gång, kan Saade matcha Carola och kan Tre Kronor 2011 göra om det Tre Kronor 1991 gjorde?





HEJA SVERIGE!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar