fredag 6 maj 2011

Tur för mig

Att jag inte åkte till Buttricks igår som jag hade tänkt. Där fanns ju ingen hiss så jag hade inte kunnat komma ner där kläderna är. Jag misstänker att jag hade blivit allt annat än glad om jag kommit dit och fått åka hem igen utan att handla till barnen.

Vi gjorde en familjeutflykt idag istället och E valde Musse Pigg kläder. Kläder som för övrigt gick sönder så fort jag tog upp dem ur förpackningen. Det var knappar på byxorna, och de lossnade direkt.
Okej att det var billigt men de hade väl kunnat säga att det var en byggsats. Hur mycket dyrare tillverkningskostnad kan det bli om man sätter fast knapparna så att de åtminstone håller när varan packas upp.
A kommer att få visa upp en sida av sig som han inte visar så ofta faktiskt. Men det håller jag hemligt till i morgon. Jag lägger upp en bild efter förvandlingen.

Efter uppdraget med kläderna var avklarat tänkte vi oss en familjemiddag på Friday´s. Det är ett ställe som faktiskt känns rätt barnvänligt. Vi har varit där när E var mindre och det har funkat bra.
Vi insåg snabbt att idag inte var rätt dag dock.

Finn flera fel:

1. Fredag
2. Första varma dagen på länge.
3. Massor av AW törstiga människor i stan.
4. Nämnde jag att det är fredag idag.

Det var kö in och när man väl kom in var det en halvtimmes väntan på ett bord. Funkar för AW, funkar inte med två barn.

Det var länge sedan jag var inne i stan och nu förstår jag varför. Jag är inte så förtjust i stan faktiskt.
Massor av folk, trångt att komma fram med barnvagn. Det är långt mellan affärerna.
Jag blir bara trött av att vara där och tappar all sug att titta och handla. En annan sak om man är själv förstås men med familjen gillar jag köpcentrum bättre.
För att inte tala om att ta sig dit, T-centralen är en vidrig plats, massor av folk och med barnvagn måste man åka äckliga kisshissar. Vem f-n kissar i hissar, äckligt, äckligt, äckligt. Faktum är att det är så vidrigt att jag nära på kräktes när jag skulle in i den. Jag backade ut igen och tog rulltrappan.
Det var en supersnäll kvinna som erbjöd sig att stå bakom vagnen i fall jag skulle hamna snett och behöva hjälp. Även om jag ganska ofta åker rulltrappa så är jag inte jätteförtjust i det och framförallt uppskattar jag att människor bryr sig och visar omtanke.

Fram för mer sådana människor!

Nu ska jag snart gå och lägga mig för jag håller på att somna med näsan i tangenterna känner jag.
Jag är så fredagstrött och jag jobbar inte ens, eller gör jag. Är föräldraledighet att likställa med att arbeta. När jag var hemma med första barnet hade jag sagt, nej det är som semester. Nu säger jag, kanske inte till 100 % som att arbeta med det är bra nära.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar