tisdag 31 maj 2011

Inte lätt

Det är inte lätt att vara sjuk när man har en liten en som har sina egna idéer om hur saker och ting ska gå till. Jag fick en tupplur på förmiddagen men det var också allt. A ville inte sova mer idag och det betyder att mamma inte heller sover mer. När han var mindre hade han en body med texten "If I don´t sleep, Nobody sleep" I dag förstod jag verkligen innebörden av den texten.
Det blir ju lite knasigt när jag är sjuk men inte jättesjuk. Skulle jag vara ännu risigare och helt enkelt inte mäkta med att vara uppe får ju M vara hemma, men så sjuk är jag inte. Jag är bara lite risig helt enkelt. Jag är heller inte så sjuk att jag inte struntar i allt som behöver göras här hemma. Jag känner mig för trött och hängig för att ta tag i saker men tillräckligt frisk för att notera dem och få dåligt samvete för att jag inte gör dem och bli stressad för att det finns kvar.

Meeen jag har bokat städhjälp idag, åtminstone en provstädning. Med tanke på hur här ser ut idag så måste de städa ruskigt dåligt för att inte jag ska bli nöjd.
Åter igen får jag tacka min kära granne Johanna för det eftersom att det var hon som tog tag i saken och på det sättet fick med mig också eftersom att vi ska dela dag.

Jag har också hunnit med att rasa lite på på ett galet inlägg där någon hysterika spydde galla över mammor som ger sina barn ersättning. Åhhh vad jag går igång på det där....
Varför i hela friden ska det vara så svårt för en del människor att förstå att när det gäller vissa saker är det följande som gäller, "Sköt dig själv och skit i andra".
Jag kan riktigt se framför mig hur hon egentligen själv vill springa iväg och köpa ersättning men fått på nöten av någon annan galen amningshysterika och måste då själv gå till attack för att må bättre.

Jag är självklart inte alls för eller emot varken amning eller ersättning alla gör de som passar dem bäst. Jag både ammat och gett ersättning till båda mina barn och det har funkat bra för oss.

Nu ska jag softa i soffan ett tag och hoppas att min förkylning ger med sig snart.

1 kommentar: