lördag 28 maj 2011

Vilket slit...

Idag är det bröllop och jag har verkligen sett fram emot att få göra mig vuxenfin.
Ha en klänning utan barnmat eller kräksfläckar. Bära en handväska som matchar med min outfit till skillnad mot annars då skötväskan får härbärgera mina saker.
Jag kommer bära långa örhängen. Något som är en omöjlighet i vanliga fall då det med största sannolikhet innebär att jag får mina öronsnibbar amputerade på ett högst smärtsamt sätt.
Jag har valt en förlåtande klänning eftersom att jag pga. av min lathet har x antal gravidkilon kvar.
Jag har köpt fotriktiga skor för att jag inte ska halta runt som en lytt höna.

Är det då inte överjävligt att jag:
1. Har mens och med det en extra svullen mage.
2. Har mens och med det monsterfinnar i hela fejset.
3. Har mens och med det små finnar och plitor på ryggen som inte matchar med min klänning som har bar rygg.
4. Har mens så mitt hår är extra flottigt fast det är nytvättat. Det hår som skulle behövt klippas för årtionden sen vilket inte hjälper till.
5. Jag är förkyld och har simmiga ögon, röd näsa och lite lagom rödmosig i hela ansiktet. Ni vet så där som man ska se ut i slutet av festen. När man ser sig i spegeln och ser ut så är det dags att åka hem.
Jag ser ut så redan innan festen.

DET ÄR ORÄTTVIST!!!

Jag kommer att få jobba hårt idag och skulle behövt min alldeles egna hårstylist och make up artist.
Var köper man sådana med kort varsel?!

1 kommentar:

  1. Lilla vackra Anna...du är alltid fin! Både på insida och utsida <3 Är säker på att du blir "balens drottning" till slut varje fall :). //Faster Mangs

    SvaraRadera