lördag 21 maj 2011

Kalasdag 1

Nu börjar det, min älskade E ska firas i dagarna tre.
Idag har vi kalas för tjocka släkten och i morgon ska E få ha sitt allra första kompiskalas med lek och fiskdamm och allt vad det innebär.
På tisdag är det riktiga födelsedagen och då ska det firas med dunder och brak, bara vi i familjen.

Han har precis suttit och berättat för mig att på tisdag är den hans riktiga födelsedag och då ska han få presenter och vi ska laga mat. Men idag är det kalas, "mitt kalas". Han har längtat så efter detta. Det är väldigt många som fyller år i april och maj och vi har varit på flera kalas och han har bara väntat på sitt eget.
Jag trodde aldrig att han skulle förstå att hans riktiga födelsedag är på tisdag, det var mer något jag sa bara för att det är så. Jag lade ingen stor vikt vid det, mer bara att jag sa att då får du välja mat för det är din födelsedag. Det fastnade tydligen för han har stenkoll på bitarna.

Sist men inte minst måste jag än en gång dela med mig av E´s sköna utlägg.

"Mamma, när jag blir stor vill jag köra en gräsklippare och ha sådana där lurar på mig. När jag blir stor vill jag det men då måste vi köpa sådana där lurar först. Mamma när du blir stor kan du åka på en sådan gräsklippare, då kan vi åka tillsammans"

Igår när jag var på lite dåligt humör. Jag kan ha fått ett litet breakdown på M för att han misstagit byrån i vardagsrummet för någon form av dumpningsplats för plånbok, mobil, klocka och div. andra lösa prylar.
Den där byrån lever farligt, den är som gjord för att lägga saker på. Men då den är i vardagsrummet så är det så trist att det ligger saker på den. Men vårt vardagsrum sitter ju ihop med både kök och hall så det faller sig naturligt att lägga saker där. Det är liksom på vägen till allt, man går alltid förbi den.
Hur som helst så hade jag precis städat den, plockat undan allt som inte ska ligga där samtidigt som jag gett mig själv en mental uppläxning att inte lägga saker där. Nästa gång jag tittar dit så ligger det saker där, det är magiskt, eller kanske maniskt är ett bättre ord. Jag flippade lite då, helt enkelt flippade lite, end of story.

Då kommer E in till mig, kramar mig och säger "Mamma du är glad nu" "Jag är din bästa vän"

Han är HELT underbar min älskade E.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar