onsdag 11 maj 2011

Jag skäms lite

I lördags den 7 maj firade jag och M 16 år tillsammans. Jag hade tänkt att skriva om det redan då men det försvann i allt annat.
Herregud, 16 år är faktiskt halva mitt liv. Jag hade aldrig trott det, inte för att jag har tvivlat på min kärlek utan mer att den man träffar på gymnasiet gifter man sig inte med. High School sweethearts existerar väl bara på film.
Jag kan inte ha det bättre, det finns ingen människa jag litar mer på. Jag kan bete mig som en skit och ändå vet jag att han älskar mig. Han tar mig som jag är och missförstå mig rätt nu det är inte så att jag beter mig som en skit dagarna i ända. Det jag menar är att jag kan släppa fasaden och go nuts när något brister och han fångar upp bitarna så småningom när det är läge för det.
Dessvärre kan han reta gallfeber på mig också för han vet precis vilka knappar han ska trycka på och tillslut kan jag inte göra annat än skratta för jag känner själv hur barnslig jag är när jag tjurar som ett litet barn.

När vi bodde i en liten etta så fanns det ingenstans för mig att ta vägen när jag blev arg och sur så jag stängde in mig på toaletten. Tyvärr så fanns det inget lås på så M kom hela tiden och öppnade dörren och pekade på mig och sa, sitter du där. Det var ett av de tillfällen som jag till slut gav upp och blev glad istället för det var så fånigt alltihop.

Det är väl lite det som är fördelen när man varit tillsammans så länge att man verkligen känner varandra utan och innan. Ibland vet jag hur han ska reagera innan han själv gör det.

Om allt fortsätter så här så byter någon av oss blöjor på den andra om en sisådär 50 år.
Eller så överlåter vi det på barnen. Jag ska säga det till E, om inte han börjar gå på pottan snart så kommer han att få byta min blöjor en vacker dag ;-).

80-talskryssning 2001

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar