söndag 1 maj 2011

Min helg

Har varit riktigt bra.
Det började med Fredagsmys här hemma i goda grannars lag. Vi käkade Taco och tjattrade till ackompanjemang av E och F´s glada lek.
På självaste Valborgsmässoafton, konungens födelsdag och allt fick vi fint fikabesök av andra goda grannar och vi pratade balkonginglasning så vi blev alldeles torra i halsen.  M fick hasta i väg och köpa mer kaffebönor för de tog slut. Vi tittade också på handväskor vilket kan tyckas vara lite märkligt men det är det inte alls eftersom att Tessan är the Mastermind bakom denna fin fina sajt.
Handväskor är alltid rätt och snygga kvalitetsväskor är ännu mer rätt förstås.
Ett litet tips så här i deklarationstider, vad kan vara bättre att lägga skattåterbäringen på än en handväska.
Jag vet att M sitter här hemma och darrar eftersom att jag har fått korn på den här sidan.
Kolla själva HÄR, det finns solgasögon också, perfekt till våren.

Kvällen tillbringades hos andra goda vänner här i området med fantastiskt god mat.
Grillat ÄR godast och vi kom fram till att livet faktiskt skulle vara lite tråkigare utan kött.
Bestialiskt kanske men så rätt. Men som den djurvän jag är måste jag ändå ta tillfället i akt och slå ett slag för närproducerat och bojkott av långa djurtransporter. Tänk på det och keep on eating meet!
Livet vore inte heller detsamma utan socker så den Cheesecake vi fick till dessert förgyllde tillvaron ännu mer måste jag säga.

Tack alla goda grannar för mycket trevligt sällskap denna vårens hyllningshelg!

Första maj har inte tillbringats i något demonstrationståg även om jag för ett ögonblick hade en tanke på att demonstrera och hålla ett första maj tal här utanför på gatan, för balkonginglasningen.
Jag struntade i det och så åkte vi och handlade födelsedagspresenter istället.
Veckan som kommer är alldeles full av födelsedagskalas, hela tre stycken blir det och då är inte Fina Freddans födelsedag inräknat för där vet vi ännu inte när kalaset blir av.
Efter lite shopping av presenter, skor till E och ett par byxor till mig som när jag provade dem hemma fick mig att tro att jag hamnat i ett slags pararellt universum. Jag provade inte för det orkade jag inte men storleken jag köpte borde i rimlighetens namn (jag har ändå köpt några plagg i mitt liv så jag har lite koll på storlekarna) vara om inte perfekta så lite, lite för stora. Jag fick dem inte ens på mig, jag är inte den som hymlar med att jag har några gram, ( läs många kilon) för mycket kvar efter graviditeten men det var rent löjligt. Borde det inte finnas någon rim och reson i hur kläderna sys, byxorna fastnade på mina vader, MINA VADER for Crying out load!! De såg helt normala ut när jag tittade på dem men när jag provade visade det sig vara the pants from hell. Inte konstigt att det fanns ett gäng kvar som de reade ut.

Jag måste alltså ta mig tillbaka till MQ i veckan och lämna tillbaka dem. Vilken tur att jag har planer på bio på onsdag då.

I alla fall, efter lite shopping så blev det familjemiddag på Pizza Hut, vilket jag kanske borde undvikit med tanke på byxorna men då visste jag ju ännu inte vilken katastrof det var.

Jag gillar pizza hut, inte för att det är någon smakupplevelse utöver det vanliga men det är gott och det är barnvänligt, det gillar jag. En barnmeny för 54 kr och då ingår en lagom portion mat, ett glas med dryck och glass till efterätt, perfekt. Hur många gånger har man inte handlat "barnportion" för en tia mindre än sin egen portion och så får man in en portion som kan knäcka en vuxen människa så det slutar med att man kastar mer än två tredjedelar. Väldigt onödigt!
Här kan man dessutom slappna av och njuta allihop och det gör inget att A sitter och gör pruttljud med sin mun under hela måltiden. Han har precis lärt sig och övar så mycket han bara kan.


Fina killar i väntan på mat

Det har varit en intensiv men fantastisk helg och jag hoppas på en härlig vecka.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar