fredag 27 maj 2011

Jag vet att jag är dålig

Bloggandet har fått stå tillbaka för en massa annat, typ att jag har haft Elias hemma hela veckan och det är verkligen ett heltidsjobb att underhålla två barn hela dagarna. Det gäller att inte glömma något, båda ska ha mat och sova och tvättas osv. osv. Nä skämt å sido men det är rätt mycket måste jag erkänna. Det känns som att det varit lite av kaos hela veckan eftersom att jag också haft tre besök på Kronan. Två på bvc och ett på vårdcentralen. Idag har vi haft kalas och då vädret inte var på min sida, (hur i hela friden jag nu kunnat tro att det skulle vara det, jag fattar inte hur jag tänker ibland.) fick vi vara inne istället för ute.
Detta resulterade i att jag fick mer att göra för det är då ett som är sant, det är inte lätt att hålla ordning hemma när båda barnen är hemma på heltid. Det synkar inte, det blir rörigt fortare än jag hinner städa undan.

TACK!! Snälla Johanna för att du förbarmade dig över dagens kalasbarn så att jag fick lite egen tid att förbereda.
Du får...

Kalaset blev lyckat och jag är så glad att det blev av för jag vet hur mycket E har längtat. Det kändes oerhört hårt att behöva ställa in i söndags men det ordnade ju upp sig idag.
Han fick en massa fina presenter och nu är det så mycket saker att jag bara måste ta mig i kragen och rensa undan lite mer. Jag har rensat men det finns mer att ta av det vet jag ju.

Efter kalaset for vi till Kista Galleria för att köpa skor till mig.
Vi ska på bröllop och jag hade bestämt mig för att ha ett par bekväma skor.
Jag älskar höga klackar men är för tillfället pga. graviditet och mammaledighet så ovan att gå i det att mina fötter skriker om de utsätts för alldeles för höga klackar under en lång tid. Ett bröllop är den ultimata utmaningen för små tassar. Jag köpte därför ett par träskor, jajamensan så är det.
Klänningen är lång, väldigt spräcklig, närapå lite 70-tal över den och vad passar inte bättre då än ett par träpjuck. 


MIna nya trendiga träskor
Faktum är att klänning är så pass lång att skorna troligen inte kommer synas särskilt mycket vilket känns som än större anledning att ha ett par sköna.
Det ska bli så himla roligt att gå på bröllop i morgon, jag ser verkligen fram emot det.
Hoppas bara att A accepterar att vara med morfar en hel kväll, lite nervöst där måste jag säga.
Det går säkert bra men jag måste erkänna att det känns skönt att de är hemma hos oss.
Hönsmamman har talat och ska nu gå och knyta sig alldeles strax för hon är helt slut.

Tack för idag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar