tisdag 3 maj 2011

Vem stämmer jag?!

I morse hörde vi att E hade gått upp själv och stökade runt i A´s rum så jag tvingade M att gå upp innan E skulle komma sättandes och väcka A som sov bredvid mig.
Det var en 100 % egoistisk handling då A sov så gott och jag hade siktet inställt på en liten sovmorgon.

Några minuter senare kommer M in och säger att det snöar, ungefär samtidigt som A vaknade och min sovmorgon försvann. Jag var helt inne på att skratta han rakt i ansiktet och säga att det var ett kul skämt när jag insåg att, det här är sant. Jag känner i kroppen att det här är sant. Det är för otroligt för att han bara skulle hitta på. Det är för osannolikt att det skulle snöa i maj att det inte ens skulle vara ett roligt skämt.
Jag trodde verkligen på fullaste allvar att jag var säker, att det utan minsta tvivel var slut på snön.
Jag kände mig fånig som hade vinterdäcken på bilen kvar till efter påsk. Så länge som till den 26 april men man kan aldrig vara för säker, snön är opålitlig. Jag har inte ens i min vildaste fantasi kunnat tro att det ska komma mer snö när vi lämnat månaden april. Månaden där allt kan hända i väderväg.
Nu kan jag inte alls lita på vad som kommer att hända, jag känner en enorm osäkerhet.
Jag känner mig lurad, jag känner mig kränkt och jag vill veta vem jag ska stämma för fysiskt lidande på grund av i tiden felaktig nedebörd.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar