torsdag 1 september 2011

Tanken bakom

Hur tänker vi egentligen nu?.....


Varför slutar vi inte att fylla på kassen fast den bevisligen är full för längesedan.
Den där filförpackningen har jag precis lagt dit. Varför gjorde jag det egentligen?
Det är inte så svårt att räkna ut att den där måste packas om innan vi kan slänga den.
Som det ser ut nu kommer vi inte ens att få med den till soprummet såvida vi inte tar ett kramgrepp om den och går bara med den, vilket känns som ett enormt resursslöseri med steg.

Vad händer nu, kommer vi att fortsätta fylla på tills något ramlar ut. Som plocke pinn ungefär, och den som står där när något faller får svarte petter och måste packa om påsen och sedan gå och kasta den.

Jag har inget bra svar på min egen fråga, varför vi fortsätter att fylla på den. Kommer jag på det så hör jag av mig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar