söndag 18 september 2011

Dramatiken tätnar

I godan ro ligger jag framför tv-apparaten och mumsar röda snören medan det pågår världens action utanför fönstren.
Innan sängdags går jag som vanligt in på fejjan för att kolla läget, man vill ju inte missa något spännande.
Det visade sig att det var precis det jag hade gjort.
Det utspelade sig ett drama utöver det vanliga här i vårt lugna område som involverade poliser, två mystiska män och en vit van. Och jag missade ALLT, det är ju fruktansvärt, jag som bor på högsta punkten ska ju ha koll på allt som händer i området. Jag får verkligen skärpa till mig, somna på sin post så där är inte okej.
När jag nu tittar ut genom fönstret ser jag den vita skåpbilen stå där och kan inte låta bli att undra hur länge den kommer att stå där, vem kommer att ta bort den, är det polisen eller är det de två mystiska männen som en natt kommer smygandes tillbaka hit till vårt lugna område.................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar