lördag 17 september 2011

Var det så här det kändes

Tröttheten på fredagkvällen har nått en ny nivå. Man är alltid trött på fredagkvällar, men kvällen efter tre dagars jobb, inklusive kick off och en förkylning på det så är i alla fall jag däck.
Det var inte så läskigt att jobba och vem kan misslyckas med så trevliga kollegor.

Kick Offen i Roslagen var mycket trevlig, lite teambuilding i form av gemensam matlagning och vi kunde käka oss mätta på toast skagen, lasagne och äppelpaj med nyplockade äpplen från trädgården.
Middagen skakades snabbt av med några rundor på dansmattan. Det smärtar mig att behöva säga det men det upptäcktes ingen ny Travolta på de uppvisningarna.

Det fanns en massa rum med sängar i men jag hittade mitt drömrum direkt.
Hur kunde jag göra annat än välja det ROSA rummet. Det var rätt så fort jag klev innan för dörren och jag var inte ensam. Som tur var utmanade ingen annan oss för att få sova i detta rum för jag tror att kampen hade varit hård men jag hade aldrig gett mig, aldrig.

Det är som att vara tio år igen.

Jag blev så förtjust i rummet att jag undermedvetet lämnade något efter mig. Tyvärr var det mina glasögon som blev kvar. Det hade kanske varit lämpligare om mitt undermedvetna valt att lämna något som jag inte använder dagligen och är av ganska stor vikt för att jag ska kunna se.
Nåja, det får bli linser 24/7 till jag kan få dem tillbaka.
Jag trodde jag hade glömt dem hemma och tagit med mig ett tomt fodral men det jag glömde var att jag hade dem på mig precis innan jag gick och lade mig och sedan la dem i fönstret. Uppenbarligen var det så kort stund jag hade dem på mig att det inte han registreras i hjärnkontoret så jag glömde bort det.
Eller så var jag för full och i ärlighetens namn hade det känts bättre att skylla på det än det faktum att jag är så tankspridd, men min förvirring är vida känd så det går inte att dölja längre.

Nu ska jag gå och spela memory med min förstfödde, ska bli spännade att se om han väljer Cars eller Mamma Mu. När minstingen vaknat får det nog bli en tur in the hoods för vädret visar sig minsann från sin bästa sida idag.

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar