torsdag 1 september 2011

Nu börjas det

I morgon ska jag och M åka på mini mini semester utan barnen. Vi ska åka på kryssning med goda vänner. Vi ska åka Birka Paradise men den här gången är det ingen supa tills du stupar resa som det kanske var lite mer när man var yngre, ganska mycket yngre. Vi har bokat finhytt och finmat, vi kommer alltså inte käka utfodringsbuffé med drick så mycket du orkar på så kort tid som möjligt. Nä nu har vi bokat A la Carte på Restaurang Four Seasons, vuxet va?
Jag har aldrig riktigt åkt på en "vuxenkryssning" så det blir en ny erfarenhet.
Men bara för att ni inte ska få en felaktig bild av det här så vill jag ändå påtala att det kommer bli party också, så klart. Jag menar är man barnfri så måste man ju ta tillfället i akt. Det är en vuxenresa inte en pensionärsresa. Jag är spänd på om jag kommer att skriva ett inlägg när vi kommer hem och klaga på alla ungdomar som var så jobbiga. Nä usch det får jag inte göra, tänk så gammal jag låter då.

Hur som helst så är faktumet att vi ska åka i väg, det betyder packning. Vi ska lämna bort barnen det betyder packning till dem. Vi ska på partaj vilket betyder partyoutfit (oh my god). Vi ska lämna bort barnen = Mycket packning. Jo det var ju det här med packningen till barnen också för de ska vara hos farmor och farfar (sa jag det förresten, att barnen ska åka bort)

Okej, jag ska sluta gå som katten kring het gröt och komma till själva kärnan i mitt problem.

ALEX SKA SOVA BORTA FÖR FÖRSTA GÅNGEN!!!!! BUHUUUUUUUUU


Det är andra gången jag sover utan A och det är första gången han är utan båda oss.
Han är en cool kille så jag tror säkert att det kommer gå bra men jag är ju lite av en hönsmamma och ett kontrollfreak, lite överbeskydande och lite orolig.
E är jag inte det minsta orolig över för han älskar att åka bort och sova.
Men min lilla lilla plutt, min minsting (i min hjärna sitter jag på golvet just nu och darrar och vaggar fram och tillbaka och endast ett hummande kommer entonigt ut från min mun).

Så här ligger det till alltså, jag kommer vara jätteförvirrad idag, ha resfeber för att jag ska ut och resa. Jodå det får jag även om jag bara ska åka på kryssning. Fundera massor på vad jag ska ha på mig. Jag kommer fundera ännu mer på att allt ska med till barnen och, ja herregud det kommer att vara kaos i min hjärna idag. Värre än vanligt alltså.

Men när allt är fixat och donat med så kommer jag absolut att se fram emot detta, det ska bli jättekul. Jag ser fram emot det nu med bara det att det ligger bakom allt annat jag tänker på just nu.
Det här är verkligen nyttigt för mig, jag tror inte det är barnen som har den största separationsångesten i vår familj, det är utan tvekan jag.



Nä nu ska jag skärpa mig och gå och göra lite nytta.

Tjingeling på er!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar