fredag 9 september 2011

Filmen ni INTE ska se

Vi hyrde film i går, M valde.
Jag kände instiktivt redan innan att den inte skulle vara bra. Så pass att jag kände att jag blev irriterad på M redan innan vi hade tittat, jag kände att hur kan du välja en så dålig film.
Det ska erkännas att jag inte var särskilt open minded när vi började titta som ni förstår.
Det spelade ingen roll, redan efter två minuter förstod jag hur dålig den faktiskt var.
En blind OCH döv person hade märkt hur dålig den var, den utstrålade dålighet i luften.





Det är en parodi på The 40 year old virgin samt en rad andra filmer.
Det är en film med riktig låg knullhumor som bara blir dålig.
Det finns vissa filmer som har låg humor, typ kiss och bajshumor eller knullhumor, men som kommer undan med det för dessa filmer är rätt roliga.
Dum dummare är en av dem och The 40 year old virgin är en annan.
Den här filmen har inget av det, den är bara dålig.

Jag förstår inte varför vi tittade klart men det gjorde vi i alla fall och efteråt visste vi båda hur framtiden skulle se ut. Jag visste att jag inte behövde klä det i ord men gjorde det ändå. Jag sa bara - Nästa gång väljer jag film. M satt där med tom blick och sa- Ja det gör du.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar