onsdag 14 september 2011

In i hetluften

Full fart från start, det är mitt motto det.
Alltid sen på morgonen och idag var inget undantag. Det långa benet före till dagis och så en språngmarsch i motvind för att genskjuta bussen på nästa hållplats så var jag då äntligen på väg till jobbet denna blåsiga onsdag.
Det krävdes fem samtal till IT-helpdesk innan datorn var på banan men då hann jag med att packa upp kartongerna så efter lunchtid var det bara att sätta sig och börja gå igenom de 759 olästa mail jag hade i min inbox. Lite erfarenhet har man ju så jag eliminerade ett hundratal rätt fort genom att bara kasta ett getöga på ämnesrad och avsändare. Spammail har ju en tendens att hitta fram så då även till min jobbmail.
Jag fick också veta att det bär av på Kick Off till Roslagen i morgon så det var bara att ställa in sig på en liten trip så här första veckan också, good start.

Här kommer outfiten min första dag på jobbet efter ett brejk på 359 dagar för att vara exakt.
Sist jag var på jobbet var 2010-09-20 enligt kortsaldot på mitt matkort såg jag idag när i käkade lunch.



Jeans är samma som vanligt, köpta i LA för en spottstyvel. Tröjan kommer från Lagerutförsäljning och kostade 30 kr. Kavajen är så gammal att jag inte har en aning om vad jag betalade för den men den är inköpt på H&M så gissningsvis lär den vara avskriven flera gånger om vid det här laget.

Nu måste jag krypa till kojs, jag är trött och klockan är mycket. Har inte haft chans att komma åt datorn tidigare för M satt som klistrad här för att försöka fixa vår flygresa till Teneriffa i Januari. Spanair de spanska råttorna har ställt in vårt flyg så nu måste vi hitta nytt.

God Natt och sov så sött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar