fredag 2 september 2011

Hjälp mig och tävla samtidigt!!

Jag ska ju åka på kryssning i kväll, vuxenkryssning, utan barn.
Detta orsakar mig stor nervositet på många olika plan, i går gick jag in på ett plan nu ska jag beröra ett annat.

VAD I HELVETE SKA JAG HA PÅ MIG??!!!


Jag gillar att spöka ut mig i partykläder, sticka ut lite, kliva utanför boxen som man går i dagligen.
Det är bara det att nu är det så fruktansvärt längesedan att jag hamnat i ett läge där det känns som 
" Hej jag heter Anna, jag är tio år gammal och älskar att klä ut mig"
Det känns så konstigt att klä sig i något annat än jeans. Att ha en topp som inte har en rund och alldeles lagom urringning. Bära något annat än ett par fotriktiga skor och ta på sig smycken. Det är för mig en obekvämt ovanlig känsla just nu.
Hur gör man när man klär sig i annat än mammakläder, alltså det jag nämnde innan, bekväma jeans, skön tröja, fotriktiga skor och noll och inga smycken alls som någon liten rackarunge kan få tag på och dra sönder.
Jag kan ju gå helt bananas nu om jag vill.


Jag har testat lite olika outfits som jag ska visa här. Jag vet ju att ni inte är många som läser men ni som gör det och gör det innan klockan 15:00 i eftermiddag kan väl kommentera och säga vad ni gillar bäst.
Jag är så desperat att jag utlyser en tävling... Ja det gör jag, då får jag in ett moment till i min blogg som brukar finnas i andra bloggar.
Den som lämnar en kommentar och jag sedan väljer det alternativet får en stor godispåse som jag köper på båten, typ ett kilo vingummin eller liknande. Är det fler kommentarer (inte särskilt troligt kanske men jag vill bara visa att jag tänker på allt) så drar jag lott bland de som har den "vinnande" outfiten.

Okej, nu kör vi...



Lite rockigt alternativ..
I skrivandets stund min personliga favorit..
Tror jag......

Klackarna kan komma väl till pass om
någon blir för närgången.

Nästa alternativ är lite mer casual men med en liten glammig touch i form av den guldfärgade toppen. Lite studio 54 med de utsvängda jeansen. Jag testade röligheten med lite moves och det funkade bra.





Nästa är jag själv väldigt tveksam till, lite rymden möter gummianka över den va? Måste nog inse att man ska vara lite mera slim för att passa i den. Meen ni får säga vad ni tycker.


Som den kontorsråtta jag är måste jag också ha med ett alternativ som är lite bankpyjamasaktigt. Kan beror på att jag inom en extremt snar framtid ska börja jobba, jag har redan börjat lite i tankarna som ni ser.

Bilden är så mörk så stövlarna blir missvisande.

Så här ser stövlarna ut egentligen.
Vad säger ni??
Snälla hjälp mig!!!
Buhuhuhu, jag är desperat och känner mig så lost.

Jag kanske ska fortsätta leta och ta något helt annat, eller. Kanske något mjukare?
Det kanske slutar med att jag tar min One Piece. Då skulle jag nog väcka uppmärksamhet i alla fall, och svettas ihjäl på samma gång för den är sjukt varm.



3 kommentarer:

  1. Sitter vid poolen i Turkiet o har lite småtråkigt (läs hemlängtan...) vad passar väl då bättre än en tävling :)
    Jag håller på det rockiga första alternativet men gillade även det du kallade gummianka, och det har du absolut figur för fast du själv inte tyckte det!

    Ha en trevlig kryssning :)

    Faster Mangs

    SvaraRadera
  2. Malin vill ha en godispåse så hon har tvingat mig att rösta. Jag tycker gummiankan! /P

    SvaraRadera
  3. Pär som vill ha godispåsen! Jag äter ju inte sötsaker :) jag tycker du ska köra mer på den sofistikerade looken, då blir du en hot mami :)

    SvaraRadera