tisdag 13 september 2011

Pirret i magen

Det är en konstig dag idag. Jag går runt med lite fjärilar i magen och en slags oidentifierbar förväntan.
Det kommer över mig lite då och då, jag ska ju jobba i morgon.
Sedan glömmer jag bort det för en stund, för att sedan komma på det igen.
Det känns mycket märkligt och lite vemodigt och roligt samtidigt, som jag sa märkligt.

Jag sa att jag skulle baka när jag var hemma, det har jag gjort idag. Bättre sent än aldrig.
Det är ett GI bröd som är så gott att jag skulle kunna sluka hur många som helst stående vid diskbänken så att jag kan bre nya medan jag äter för att det aldrig ska bli tomt i munnen.



Vad ska jag ha på mig i morgon?
Ska jag ta bekväma skor eller snygga skor?

Jag lämnade E idag och det gick superbra. Känns skönt inför morgondagen. Har varit lite nervös att det ska gå åt skogen bara för att jag lämnar. Det har ju inte gått så bra tidigare men vi har good flow när det gäller E och förskolan nu, det är bra.

Jag måste ha en remsa, jag får ju inte åka gratis på bussen när jag inte har barnvagn.

Tycker ni att jag hoppar mellan ämnena, hmm, ja ni har nog rätt, jag har gjort så hela dagen. Hoppat mellan saker alltså. Får inget färdigt men påbörjar en massa.
Men jag har bakat i alla fall och det är ett stort plus.

Jag ska försöka springa i kväll, får se om jag får till det.

Undrar om jag ska maila min chef och fråga om han har beställt upp min låda från förrådet så att jag kan packa upp mina saker i morgon. Vet inte ens vad som finns där för jag packade inte själv.
Blev ju sjuk sista tiden och den dagen jag skulle åka till jobbet och packa i hop sakerna gick vattnet och resten är historia som man säger.

Jag kanske återkommer med något mer förvirrat inlägg senare.
Jag ska jobba i morgon, oj, oj, oj, oj......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar