måndag 12 september 2011

Som ett brev på posten

Så kommer då hösten och med den förkylningarna.
A är riktigt snuvig, så pass att han går under benämningen Snoris Boris här hemma just nu.
Där är bröderna Bus ganska olika för A kan nysa och så sitter han där med snor över hela munnen men skrattar ändå vilket är ganska osmart eftersom han då oftast får snor I munnen vilket kan tyckas vara ganska otrevligt men han är lika glad ändå. E å andra sidan skriker med full stämma "Maaammaaaa jag har SNOOOOOR!!" när endast en liten, liten droppe letat sig nedan för näsborren. Jag kan dock tycka att det är en lite mer sund inställning till denna kroppsvätska men A lär sig nog han med. Detta är hans första riktiga förkylning förutom när han var riktigt, riktigt liten så man får väl ge han en chans och helt enkelt vara jäkligt snabb med näsduken till dess.
Men han ligger bra till just nu för han gav mamma en sovmorgon till kvart över tio i morse.
Efter en liten viljornas kamp klockan sex då ska tilläggas. En som jag vann och alltså belönades med en sovmorgon. Hur svårt ska det vara att förstå att mamma vet bäst.
Har man somnat nio på kvällen, varit vaken ett tag vid halv två på natten och sedan vaknar klockan sex är man inte färdigsoven, så är det bara.

Vårt hem är i kaos just nu, inte helt ovanligt men den här gången har vi kaos för att vi ska få ordning.
Det går inte att få ordning utan att dra fram allt först.
Vi kastar, vi organiserar, vi lägger undan i "Sälj på loppis kassen" och vi kastar lite till.
Jag har rensat bland mina böcker och fått ihop två papperskassar som ska bort. Det är bra, det är RIKTIGT bra.
Jag har hittat ett nytt ställe för mina pocketböcker som jag vägrar att slänga och ett nytt ställe för fotoalbumen som var för stora för att få plats i bokhyllan, det är också riktigt bra.
Mitt mål är att eliminera en av bokhyllorna. Det kan vara ett för högt mål men jag kämpar emot det så får vi se hur långt jag kommer.
I går var vi ute hos våra föräldrar och dumpade saker från förrådet. Mitt gamla dockskåp bland annat, det får mamma ta hand om. Vi dumpade gamla husgrejer hos M´s föräldrar. Vi har haft lite svårt att släppa taget men nu inser vi att vi har bott här i två år och gillar lägenhet, vi vill inte ha hus. Vi har dessutom insett att bor man så här har man inte lika mycket utrymme att samla på saker och det är det vi alltså åtgärdar just nu.

En annan sak jag kämpar med nu igen är mitt Kom i form projekt. Förra veckan var helt åt fel håll. Ingen träning, onyttig mat och godis. Men men återfall får väl alla någon gång då och då, nu är det nya tag.
Det är ju bara det att det är så sabla svårt att få alla faktorer att gå i hop, det ska finnas tid att träna, tid att laga nyttig mat, barnen måste få i sig sitt vilket innebär lite mer av sådant vi inte bör äta och det finns inte alltid tid att laga olika. Dessutom är man bara så in i bomben omotiverad ibland.

Nej nu ska jag dansa vidare bland skräp och oreda här hemma och se hur långt jag kommer innan det är dags att hämta E. Jag lyssnar på Waka Waka, Elektropop och Jennifer Lopez för att motivera mig, A skrattar när jag dansar och det är ju alltid kul att kunna glädja sin lilla avkomma.

Ha en trevlig dag i detta höstiga väder, Vad tror ni, är hösten här för att stanna nu?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar