måndag 19 september 2011

Den stora pannkaksresan

Jag har bestämt att vi ska ha pannkakskalas när A fyller 1 år. Det ska vara buffé med allehanda pannkakor och massa goda tillbehör.
Jag startar redan nu. Jag gör som alla framgångsrika kockar, jag förbereder.




Nu undrar ni säkert vad man ska med en Ipad till när man steker pannkakor.
Det är ju det här lilla kruxet förstår ni, jag kan ju inte göra pannkakor, jag måste ha recept.
Det är också därför jag måste starta så här tidigt, för jag kan inte steka pannkakor. Jag kommer får göra så många omgångar därför att jag kommer att behöva slänga så många som blir misslyckade.
De som blir bra stoppar jag i frysen och tar fram när det är dags. Det kan man väl, frysa pannkakor alltså?!
Jag är ingen pannkaksmorsa helt enkelt. E är inte så förtjust i pannkakor så jag har sluppit lindrigt undan hittills.

Jag vet vad ni tänker, rätt dumt att ha pannkakskalas när man inte kan laga pannkakor.
Det är sant men det är viktigt att utmana sig själv, kliva utanför sin komfortzon och ta nya steg.

JAG KAN STEKA PANNKAKOR JAG ÄR INTE RÄDD.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar