söndag 26 juni 2011

Vaknat på fel sida

Idag är en sådan där dag som inte känns så bra än så länge. Egentligen började det redan i går kväll.
Vi kom hem efter en sammankomst hemmas hos pappa och jag var aptrött. Jag hade planer på att bara slappa hela kvällen och när barnen var i säng skulle godispåsen åka fram och en bra film slås på.
Ööööhhhhhhhhhhhhhhhhh!! (Sådant där irriterande ljud när någon svarar fel i ett frågesportprogram på tv)
Barnen VÄGRADE att sova, A somnade kanske klockan nio och E halv elva, HALV ELVA!!!
Inte helt enligt mina planer kan jag lova men film skulle jag kolla på så jag såg på Bram Stokers Dracula till klockan var halv ett på natten. Det var lite nostalgi för jag älskade den filmen och det är ungefär vad jag klarar av i skräckfilms väg. Jag tror inte den skulle klassas som skräckfilm om den gjordes idag men för 20 år sedan var det en annan sak. Helt ärligt fick jag nästan hicka när jag gogglade och såg att filmen är gjord för 19 år sedan, time flyes.
Tillbaka till ämnet, jag hade tänkt mig en sovmorgon idag eftersom att det blev så sent i går och att min slappar kväll inte blev som jag hade tänkt mig. Sovmorgon fick jag på sätt och vis för efter att ha gett A välling vid halv sju så sov han till kvart över åtta och då hämtade M han in till oss. Han var lite gnällig och M gick upp med han. Jag låg kvar men hörde kaoset där ute för A var nu riktigt gnällig och E kom upp och ja det var inte riktigt harmoniskt kan man säga eftersom att A inte var på humör.
Det visade sig att det är A´s tur med feber nu, 38,9 låg tempen på.
Jag gick upp och klockan var ganska mycket så det var absolut ingen idé att ens försöka jaga lite mer sömn.
Det blir inte alltid som man tänkt sig men jag har ju ändå världens gosigaste barn så jag får vara nöjd med det.
Jag älskar den här bloggen för när jag nu har skrivit av mig så är jag mycket gladare, det och att E precis kommit in och sagt att han älskar mig.
Idag ska de dock sova i tid om jag så ska binda fast dem i sängen ;-).

Lilla Gos!

E dansar och sjunger till
"Äntligen sommar" med
Lotta Engberg
klockan är 22:15

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar