fredag 10 juni 2011

Picknick i båtparken

Vi har varit på picknick och som vanligt blev det kaos innan vi skulle iväg. Jag kan inte förstå att jag alltid är en sådan tidsoptimist, att jag ännu inte lärt mig hur lång tid allt tar. Att jag på allvar tror att denna gång blir det annorlunda, denna gång har jag koll på bitarna. Den här gången kommer allt gå som en dans, yea right. Jag undrar om det om den dagen någonsin kommer.
Picknicken var trevlig trots en hel del tårar och gnäll som det vanligtvis är på fredagar. E är så trött på fredagar och blir då überkänslig för allt.
Nu ligger han i soffan och sover, han ser ut som en sotare i ansiktet men det får ett bad råda bot på lite senare. Den lilla sonen som bjöd på en bajsfest utan dess like klockan 04:20 i morse ligger i sin säng (och sover snart hoppas jag) och även han måste saneras senare. För att inte tala om hans säng som är helt obäddad efter den obehagliga överraskningen i morse. Jag kände inte för att bädda rent i arla mogonstund utan löste det preliminärt med hjälp av en filt. Jag hade på känn att det skulle komma en bajsexplosion men hade liksom hoppats att detta kunnat ske på en mer behaglig tidpunkt.
Lägenheten ser ut som sju svåra år och det ligger saker överallt efter stressen innan picknicken.
Jag kommer strunta i allt detta och själv gå och vila för annars är jag rädd att det kommer växa ut horn på mig och jag kommer att förvandlas till en mycket obehaglig person att umgås med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar