torsdag 2 juni 2011

Jag har fått en vägg

Vi har byggt en vägg mellan kök och vardagsrum. Varför säger jag vi, jag har inte petat på den där väggen och än mindre bidragit med handfasthet så att den står där den står. Fast å andra sidan ansvarade jag för markservicen hela kvällen igår så jag gav ju snickarna mat och utan det hade de aldrig orkat sätta upp väggen. Snickarna är M och min pappa. I morse å andra sidan tog de både barnen och väggen så jag fick sovmorgon. Det var härligt, som jag längtat efter den. Jag sov till tio, kan ni tänka er, ända till tio.
A vaknade vråltidigt och jag försökte få han att somna om inne hos oss men det gick inte. Sedan kom E in också och då fanns det ingen återvändo. M gick upp med dem då och jag hade bara tänkt att jag skulle slumra ett tag till men jag fick mersmak. Jag ville bara ha mer och mer och mer.
Jag känner mig bättre nu förutom den golfboll som tycks slagit rot i min hals. Vi får se hur det blir under dagen men är det inte bättre i kväll får jag nog boka en tid på VC till i morgon.
Jag är så trött på dessa sjukdomar som vandrar runt. Blir någon i familjen sjuk så kan man räkna med att resten också får det och så är det sjukstuga i en månad. Det är ju lite svårt att isolera den som är sjuk också. Hmm, det kanske ska vara mitt nästa projekt här hemma, bygga om förrådet (det enda vi har kvar) till isoleringscell. Jag kommer ju att göra den lite mysig förstås eftersom att den som kommer vara därinne faktiskt är sjuk och då måste det ju vara lite mysigt. Ja men kanske är det ingen dum idé.
Fast vi behöver ju förrådet så jag får nog hoppa över det. Synd!

Om jag ska gå tillbaka till väggen nu så tror jag att det blir bra, lite ovant nu men jag är nöjd. Det är ju inte färdigt ännu för det ska upp färg eller tapeter men det får vänta lite för jag vet inte alls vad jag vill ha.
Jag säger jag eftersom att M överlåter det på mig. Han sätter upp väggen, jag klär den, eller mer, jag bestämmer kläderna och sedan klär M den. Ingen blir glad av att jag tapetserar det garanterar jag.

Sitter och dricker en kopp kaffe men inte ens kaffet smakar gott när min hals är så här.
Det är ju en mindre kris, nu vill jag blir frisk, JAG VILL, JAG VILL, JAG VILL!!!!!

Nä nu ska jag sluta svamla och fokuser på den här lilla godbiten. Han sitter på golvet och säger Da da da daaa.

Hans nya favoritmin. Suga in läpparna i munnen så
att han ser ut som en gammal farbror utan tänder.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar