måndag 20 juni 2011

Vilken helg det var..

Om man ska ha en helg utan make och barn så kunde den inte vara mer perfekt.
Efter det att jag hade skrivit av mig min separationsångest i lördags så öppnade jag Itunes och drog igång min spellista med Shakira och September. Därefter satte jag i gång förberedelserna för tjejkvällen. Jag kunde fixa med maten i lugn och ro och stöka runt utan att någon pockade på min uppmärksamhet.
Kvällen med tjejerna blev super, vädret var verkligen på vår sida och vi kunde vara på balkongen hela kvällen.










Det var verkligen en härlig känsla att veta att jag inte behövde vakna tidigt dagen efter. Även om jag får sovmorgon när hela familjen är hemma så vaknar jag ändå och får inte samma ro.

SÖNDAG
Jag vaknade vid nio och fick den där känslan av att ha försovit mig, men den gick snabbt över. Jag hörde regnet utanför, vände på mig och somnade om. Jag vaknade några timmar senare men hörde fortfarande regnet och tillät mig den lyxen att fortsätta ligga kvar i sängen och dra mig.
Jag gick upp klockan 12:00, klockan tolv, så sent har jag inte gått upp på många, många år.
Jag gjorde i ordning rester från gårdagen och satte mig framför teven där jag hittade en ny serie i TV11´s programbibliotek. 



Där satt jag och klockan två kom familjen hem och det var helt underbart för jag hade verkligen saknat dem. E kröp upp i min famn och A skrattade och kunde knappt komma till mig fort nog. Det är faktiskt härligt att sakna och vara saknad ibland.
De hade haft det jättebra hos morfar och M hade fått spela golf och sedan vara själv med barnen vilket kan vara kul för han också.

Vi alla behövde detta och det blev en toppenhelg på alla sätt och vis.

Tack till samtliga inblandade, det var inte sista gången vi gjorde det här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar