lördag 4 juni 2011

Lite bilder från Nyköping

A väntar på att bli serverad

Här ska det grillas grönsaker

Evald

Akrobatik på hög nivå...

Väldigt hög nivå...

Busfrö in action

Titt ut!

Lite opium kanske?!

Nä ett glas vitt i solen duger gott..

Vi är heta!

Evald och gammelmormor

Nu ligger den hängmörade ryggbiffen på grillen.
Mums!

Mys med mina killar!
 Borta bra men hemma bäst. Hur mycket jag än älskar min mormor så är 24 timmar ungefär så mycket jag klarar av åt gången.
Det är enormt mycket fokus på mat när man är där och jag förundras över hur mycket energi man kan lägga på huruvida laxen ska ligga kvar i den ursprungliga formen eller läggas upp på ett nytt serveringsfat. Jag förundras också över hur viktigt det är att jag smakar av såsen när jag uppenbart är upptagen av annat. Jag förundras också över hur fingertoppskänslan så sakteliga försvinner ju äldre man blir för att vid den ringa åldern av 80 + vara helt borta.
Som jag sa så älskar jag min mormor och hon är mer omtänksam och generös än många andra människor men hon är väldigt omständig och har väldigt mycket åsikter om väldigt mycket saker.

Jag har också alltid varit sådan att jag helst inte sover borta och nu fick jag vatten på min kvarn. Det är oerhört stressande när A vaknar klockan 05:20 och inte vill somna om. Där fick jag för att jag sov i egen säng i natt. E sov lugnt och prydligt ända till klockan nio i morse så det var visst jag som drog det kortaste strået i alla fall.
Det är så jobbigt att försöka söva om A när det för det första är superljust i rummet, vem f-n gillar persienner egentligen, det är ju värdelöst och jag ångrar verkligen att vi lät sätta in det hemma hos oss.
Dessutom är det folk som sover i alla rum runt om i huset så det är ju ingenstans man kan vara, i alla fall inte där man känner att man inte stör. Han lär ju absolut märkt att jag var hyperstressad. Efter en timme lyckades jag få han att ligga bredvid mig utan att börja skrika och efter ett tag blev han pussig som en galning och då vet jag att han snart kommer att slockna och mycket riktigt så gjorde han det. Han blir alltid en galen pussgurka när han är riktigt trött.
Nä det får bli hotell för oss hädanefter om vi ska sova över någonstans, åtminstone till barnen är större.

Nu ska jag njuta av ett glas rosé och det fina vädret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar