onsdag 15 juni 2011

Studentfirande och minisemester i bilder (Måånga bilder)


I lördags var vi alltså och firade min kusin Emma som tog studenten.
Glad student kommer springandes!

Stänkskydd på (Fanns inte på min tid)

Brorsan demonstrerar Vuvozelan...

Farmor & Faster (eller för mina kusiner Mormor & Moster)

Glad student!

Student med eventuella
nackproblem i framtiden..
Mycket saker runt halsen blev det.

Två fina grabbar...

Tre fina grabbar!

Rebecca håller ordning på skylten..

E och Morfar..

Nu kommer lastbilen....

Dunk, Dunk, Dunk.. Vissel, Vissel, Vissel..

Yeaaaaa!!!

Kusinmys!

Snacktime på golvet..

Mamma, jag leker med Filippa!


Gammelfarmor och A

Nu har studenten kommit hem.

Leif GW öppnar bubblet.. Eller nej så var det visst inte..
Min pappa, tillika Emmas morbror, E´s och A´s morfar.
Rollerna är många.

Skååål!

Dags att äta!
Mumsig förätt! (Jag är torsk på parma och melon)


Det var förätt, varmrätt, efterrätt, tårta och kaffe samt presentöppning och på tal om det så behöver ni som oroat er för Thomas Sabo´s överlevnad inte göra det framöver. Det framgick tydligt vad studenten önskat sig allra mest. Det var dessutom bara ett dublettköp så det var väl ganska lyckat måste jag säga.
efter allt detta var det dags för studenten att dra vidare ut i nattvimlet och festa vidare.



På med mössan!

Nej Pappa, jag kommer inte hem tidigt.
Eller förresten så kanske jag faktiskt gör det......
Tidigt i morgon bitti!

Lugnet har lagt sig och vi som är kvar chillar lite i soffan.

Värdinnan pustar ut efter ett lyckat studentfirande.

M chillar även han, glad över att slippa åka hem
då vi har checkat in på....

Statt i Katrineholm...

E i vårt hotellrum.
A väntar på lite fruktpuré..

Hotellfrukost!


Det var faktiskt riktigt nice att inte behöva åka fram och tillbaka över dagen. När vi hade kommit i ordning på hotellet så insåg vi att vi var superhungriga i alla fall. Det tog sin lilla tid att komma i ordning med extrasäng och resesäng till A och alla saker som var med. Jag knallade då bort till Restaurang Gyllene bågarna och handlade och sedan satt vi i sängarna och käkade hamburgare, jättemysigt. Det blev en liten minisemester för oss alla och tack vare att det blev sent för båda barnen så sov dem ända till klockan nio då vi fick väcka dem för att inte missa frukosten. Enda incidenten var att E trillade ur sängen på natten men för att vara ärlig är jag inte helt säker på att han vaknade. Han blev ju ledsen förstås men han sov så snabbt vidare att jag faktiskt inte vet om han var riktigt vaken.
Han är så go min E och nu måste jag bjuda på en till av hans sköna kommentarer. När vi hade checkat ut och var på väg till bilen säger han helt plötsligt, "Vi måste köpa blommor", "måste vi" svarar M, "varför då?" "Jo för vi måste köpa blommor till mamma". Det är mammas lilla gentleman det.

På vägen hem stannade vi till en kortis hos gammelmormor på en kaffe för E skulle få ett kök som hon handlat till han.

Lilla gentlemannen med sitt nya kök.
Han älskar att plocka in och ut från de små skåpen.
Jag kan verkligen rekommendera små minisemestrar då och då. Jag tror det är bra att stanna upp ibland och inte bara stressa genom livet. Sagt av en som inte gör annat än att stressa i vanliga fall men det är väl inte för sent att ändra sig.
Det blev en mycket trevlig helg!



1 kommentar:

  1. Åh, vad mycket fina kort :) Tack för att ni var med och gjorde dagen till vad den blev <3 // Faster Mangs

    SvaraRadera