lördag 11 juni 2011

Student 2011

Sjung om studentens lyckliga dag. Låtom oss fröjdas i ungdomens vår!
Än klappar hjärtat med friska slag, och den ljusnande framtid är vår.
Inga sorger än i våra sinnen bo, hoppet är vår vän, och vi dess löften tro,
när vi knyta förbund i den lund där de härliga lagrarna gro, där de härliga lagrarna gro.
HURRA!!

Idag är det dags för studentfirande av kusin Emma och titta vad fin hon är.




Student 2011

Jag kommer ihåg min student som att det var igår, och tro mig, det var inte igår.
Den dagen kändes det som att man klarade allt, ingen var bättre än oss som hade tagit studenten.
Vi hade champagnefrukost och vi sjöng.
För vi har tagit studenten, För vi har tagit studenten, För vi har tagit studenten. Fy faaan vad vi är bra!!!
Det var utspring och där stod familj och släkt och vänner med plakat och gosedjur och champagneflaskor i miniformat som hängdes runt halsen. Lyckoönskningarna haglade och vi alla befann oss i en lyckobubbla. Avsked av klasskompisar och lärare som man verkligen hade gillat, rektorn gick omkring och sa hej då, jag minns hans ord än idag "Dig kommer jag att minnas Anna". Jag mins dem men jag vet fortfarande inte vad han menade för jag tyckte nog inte att jag var en sådan person som lämnade några vidare värst djupa avtryck.Två av mina jobbarkompisar från Mc Donalds var där och jag minns hur mycket det betydde för mig att de kom för min skull. Var man än gick jublade människor och vinkade och gratulerade. Vi fick åka båt hem, jag och min kompis Anna (M´s syster). Båten var lövad och vi drack mer champagne, vi möte andra båtar och där fanns mer människor som vinkade till oss och ropade gratulationer.
Vi kom hem och där hade våra familjer fixat den finaste studentmottagningen och det kom ännu mer vänner som ville fira oss.
Efter så var det dags att åka in till Grand Garbo i Sundbyberg för studentfest och där blev det mer dricka mer dans och mer firande hela natten lång.

Den dagen fanns inga problem, den dagen var jag bäst, och jag hoppas Emma kommer känna samma sak för det är så det ska vara. Sedan kommer framtiden och den är viktig men framtiden kan vänta en dag. Jag minns min student in i detalj och trots att det fanns mängder av studenter den dagen så kände jag mig inte som en i mängden jag kände mig BÄST!!


Student 1997



Till alla studenter ute i vår vida värld, fånga dagen och ta vara på den så mycket som möjligt. Njut av att vara störst bäst och vackrast för en dag och lämna tankar om framtiden till just framtiden. I morgon är en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar