måndag 27 juni 2011

Envis feber som bestämt sig för att plocka oss en och en......

Idag var A´s feber bättre, 38,2 mot gårdagens 40 grader. Han har dock varit på ett sjuhelsikeshumör och vill inte sova så där mycket som han nog skulle behöva. Han vill inte heller äta och jag börjar tro att det är tredagarsfeber som spökar, detta läste jag på vårdguiden:


Symtom vid tredagarsfeber

  • Feber är ofta det enda symtomet. Febern kommer mycket snabbt och kan stiga ända upp till 40 grader, utan att barnet verkar må särskilt dåligt.
  • Lättare hosta och snuva.
  • Blåsor i munnen.
  • Lös avföring eller diarré
  • Hos vissa barn svullnar ögonlocken och lymfkörtlarna i nacken.
  • Feberkramper, läs mer i artikeln om Feber hos barn.
Bara att feberkramper står nämt ger mig stora självan men då han inte har så fasligt hög feber nu så känner jag mig ganska lugn ändå, men ställa klockan i natt, ja det gör jag nog.
Febern stämmer ju, snuva har han och lite hosta men den är knappt värd att nämna. Diarré ohh ja, blåsor i munnen tyckte jag faktiskt att jag skymtade när han fick en liten vrålattack men när jag sedan skulle försöka titta igen hamnade jag i närkamp med tungan som vann så jag såg inget.
Han äter ju lite dåligt men det är väl kanske inte så konstigt om han är risig och om det nu är blåsor i munnen.
Jag AVSKYR när barnen är sjuka och inte blir det bättre av att även jag fått feber nu. Jag har strax under 38 grader men känner mig riktigt däck. Jag kan bara konstatera att jag inte tar det här med feber lika bra som barnen.
E sover i alla fall nu och A ligger och gnälljollrar i sin säng och jag vet att det är på gärdsgården det hänger om han ska börja vråla eller somna, jag hoppas ju på det sistnämda men samtidigt vill jag så gärna ha i han en flaska välling. Han ratar vällingen totalt så vi är inte på samma våglängd där.
Nu tilltar ljudnivån i styrka och jag skulle vilja säga att det vägt över till 70-30 med fördel skrikandet så det är lika bra att jag slutar skriva nu och förbereder mig.
M är på möte och jag hoppas att han snart kommer hem.


Jag kan inte med ord beskriva hur störd jag är över att det är olika typsnitt i detta inlägg. Jag vet inte hur men något hände när jag klippte in texten från vårdguiden. Det är det här jag menar med att datorer lever sitt eget liv. Något är galet men man vet inte varför och det finns ingen logik i det för i så fall borde inte det inklippta ha samma typsnitt som det första stycket.
Arghhhh blir jag men jag kan inte göra något som helst åt det.
Lustigt är det också att det nu blir en annan storlek på detta avsnitt. Nä det är inte det minsta lustigt förresten, sjuka, sjuka dator.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar