måndag 13 juni 2011

Än en gång..

Får jag mig en tankeställare om hur ödmjuk man bör vara inför livet.
På sista tiden tycker jag att jag fått ganska många sådana tankeställare och så även idag kom en när det enda jag gjorde var att titta ikapp förra veckans Fyra bröllop.
Jag sitter och tittar på ett av bröllopen, ett skånskt bondbröllop med allt vad det innebär. Traktorer och hästhagar, halmbalar och jordgubbstårta, dragspel och Cotton Eye Joe. Samma upplägg som vid alla program förutom en liten detalj. I slutet av programmet kommer en text upp med orden "Kort efter detta program spelades in så avled Tor" följt av en fin text skriven av hans fru. Hon hade också skrivit på tv 4.se och så klart var jag tvungen att läsa då jag blev så berörd. Han hade drabbats av akut blodförgiftning orsakat av pneumokocker. En helt vanlig bakterie som alla kan drabbas av men som blev förödande för Tor då han saknade mjälte.

Det är så fruktansvärt att läsa om och jag blir så berörd trots att jag inte alls känner dessa människor.
Det går så klart inte att gå runt och oroa sig för allt hela tiden men jag känner ändå att jag blir lite mer ödmjuk för varje sådan här historia jag stöter på. Jag har lovat mig själv att aldrig tänka tanken "det där händer inte mig". Ingen vet vad framtiden bär på och det är nog lika bra det.

Mina tankar går till Cornelia som inte alls känner mig och med största sannolikhet aldrig kommer få se detta blogginlägg men vem vet hur allt fungerar, kanske kan min lilla tanke göra gott för henne någonstans.

Här kan ni läsa texten som hon skrivit.

Krama om er nära och kära lite extra och ta hand om varandra.



Jag återkommer lite senare om minisemestern men nu måste jag sätta fart och städa för i morgon kommer städhjälpen.

1 kommentar:

  1. Usch och fy, jag missade de två sista programmen förra veckan.

    En sak bara...Städa?? Varför?? Du kan väl inte städa innan städhjälpen kommer??

    // Faster Mangs

    SvaraRadera