onsdag 15 juni 2011

Jag kan inte få nog

Idag är jag verkligen i farten känner jag, inlägg på inlägg.
Det är bara det att jag inte kan låta bli när E kör sina grejer. 
Dessutom använder jag bloggen lite som en minnesbok.

Först när vi var i lekparken så satt vi i en bil som de har där. E körde och vi skulle till Gotland.
Helt plötsligt säger han,
- Här måste vi stanna, vi är vid affären.
- Ni kan vänta här, jag springer bara in och handlar lite snabbt.
Han kliver av bilen och går bort mot klätterställningen.
Jag ropar, - Kan du köpa lite godis till mig.
E svarar:
- Ja det kan jag, jag köper till mig och A också.
- Men vi måste äta mat först.

Det är vid dessa unika tillfällen det går upp för en att de troligen lyssnar mer än vad vi tror. De väljer bara själva vid vilka tillfällen det ska användas.

Nu alldeles nyligen vid läggdags utspelar sig följande konversation.
E - Jag heter Pappa.
Jag - Jasså är det så.
E - Ja och du heter Elias.
Jag - Ja ha och vem är det som heter Mamma då.
E - Det är han som är på jobbet nu.

Tji fick jag för att jag trodde jag skulle kunna lura han. Han har stenkoll och jag inser att jag undervärderar han. M är dock på golfbanan och inte på jobbet men det är ju inte så lätt att veta.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar